Az Audi magyarországi története alatt először gyártottak egy év alatt kétmilliónál is több motort Győrben – jelentette be Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója a vállalat németországi, ingolstadti központjában tartott sajtótájékoztatón, csütörtökön.
A társaság összességében is rekorderedményeket könyvelhet el: azon túl, hogy a legyártott motorok száma meghaladta a kétmilliót, a cég a járműgyártás darabszámát is jelentősen növelte. Az elmúlt évben ugyanis 2015-ben 160 206 autó gördült le a győri gyártósorokról, míg egy évvel korábban 135 232.
Az Audi Hungaria árbevétele 7,9 milliárd euró volt az elmúlt évben, ami szintén jelentős növekedés a 2014-es 7,23 milliárd euró után. Az összberuházás a vállalat 1993-as alapítása óta pedig meghaladta a nyolcmilliárd eurót. A cég adózás előtti eredménye 319 millió euróról 442 millió euróra nőtt. Az Audi Magyarországon tavaly 575 millió eurós beruházást hajtott végre, ebből a motorgyártásnak 200 millió, a járműgyártásnak 80 millió euró jutott. Az elmúlt évben tovább nőtt a győri gyárban foglalkoztatottak száma, ami után a tavalyi év végén 11 411 munkatársuk volt.
Hamarosan megkezdik új modelljük, az Audi Q3 sorozatgyártásához szükséges előkészületeket. (Az új modell sorozatgyártása információink szerint 2018-ban kezdődhet el). .
Az Audi AG is kedvező eredményekről számolt be: 2015-ben 3,6 százalékkal több, összesen 1,803 millió autót értékesítettek világszerte, 58,4 milliárd euró árbevételt értek el, ez 8,6 százalékkal magasabb, mint 2014-ben – jelentették be a társaság vezetői. A vállalat adózás előtti eredménye a tavalyelőtti 5,991 milliárd euróról 5,284 milliárd euróra csökkent 2015-ben.
A dízelbotránnyal kapcsolatban Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke – az MTI beszámolója szerint – azt hangsúlyozta, hogy a jövőben az egyik legfontosabb üzleti elvük az őszinteség lesz. Mindenre kiterjedő vizsgálatot végeznek a vállalatnál. Jelenleg a közlekedési hatóság által már jóváhagyott műszaki megoldásokon dolgoznak, amit várhatóan az év végére fognak befejezni. Tisztázni kell, hogy mi történt, egyben megoldást kell a találni a problémára – hangsúlyozta az elnök. A migrációs válság semmilyen problémát nem okoz sem a magyarországi gyártásban, sem az üzemek kapcsolatában, mert a logisztika precízen működik Magyarország és Németország között – mondta Stadler.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.