A tervek feletti, 16 milliárd forintot meghaladó forgalmat ért el tavaly a Mediaworks Hungary Zrt., a Ringier Magyarország és az Axel Springer Magyarország korábbi termékportfóliójából 2014-ben létrejött médiavállalat.
A tervek feletti, 16 milliárd forintot meghaladó forgalmat ért el tavaly a Mediaworks Hungary Zrt., a Ringier Magyarország és az Axel Springer Magyarország korábbi termékportfóliójából 2014-ben létrejött médiavállalat.
A cég közel 650 munkavállalójával, több mint hatvan médiamárkával, többek között a Világgazdasággal, nyolc regionális napilappal, a Nemzeti Sporttal, a Népszabadsággal, női és gasztromagazin portfólióval, digitális média termékekkel, Magyarország meghatározó lapkiadó csoportja.
"Az elmúlt évben átalakítottuk a cégcsoport irányítását, termékfejlesztéseket hajtottuk végre, költséggazdálkodási programot vezettünk be. Az árbevétel csaknem 5, és a nyereség 10 százalékkal haladta meg 2015-ben a tervezettet, amely azt mutatja, hogy stabilan nyereségesen lehet üzemeltetni a vállalatcsoportot a nehéz lappiaci körülmények ellenére is" - mondta Rónai Balázs, a Mediaworks vezérigazgatója.
A cég hirdetési bevételei a nyomtatott lappiac hét százalékos zsugorodása ellenére emelkedtek; a siker egyik faktoraként említik, hogy a kiadócsoporté Magyarország legnagyobb kapacitású, korszerű nyomdája, ahol a saját kiadványok mellett a hazai országos napilapok túlnyomó többségét és számos kereskedelmi lapot is készítenek.
Jelentős értékként említik a regionális, saját kézben lévő terjesztési hálózatot is, megemlítve, hogy a regionális üzletág a tervezettnél 11, a 2014-es évnél pedig 5 százalékkal több árbevételt ért el.
A kiadó politikai és gazdasági termékeiről azt közölték, azok "innovációs pályára álltak és az elvárások mentén teljesítettek", míg a Mediaworks sport területének piacvezető szerepe továbbra is megkérdőjelezhetetlen mind a nyomtatott, mind a digitális és közösségi térben; a tavaly átalakított digitális üzletág teljesítménye 9 százalékkal haladta meg a kitűzött célt.