Az óriásgépek ideje lassan lejár
Elemzők szerint mindkét cég logikusan döntött, hogy a kereslethez igazítja kapacitásait. A Bloombergnek nyilatkozó iparági szakértők szerint félő azonban, hogy évi 12 darabos szériánál már gazdaságtalanná válik a gyártás. Egyöntetű vélemény, hogy az 550 fő befogadására alkalmas A380-as nem igazán tudta betölteni a neki szánt „tömegközlekedési eszköz” szerepét a légi utasszállításban. A cég vezetése már rég lemondott róla, hogy a tíz éve forgalomba állt modell valaha is visszahozza fejlesztésének 25 milliárd eurós költségét. A gép listaára egyébként 433 millió dollár, igaz, a valós értékét nehéz lemérni, mert eddig még egyetlen használt gép sem landolt a másodpiacon. Igazán elkötelezett vevőjük egy van: a dubai Emirates, amely erre építette fel üzleti modelljét.
A légitársaság 142 szuperjumbót rendelt, közülük 81 már forgalomba állt. Rajta kívül az A380-as első példányát átvevő Singapore Airlines (24) és az ausztrál Qantas (20) rendelkezik a legtöbb óriásgéppel. Tavaly egyébként az a szégyen esett volna meg az Airbusszal, hogy egyetlen új megrendelést sem kap, ettől azzal menekült meg, hogy visszadátumozta 2015-re az All Nippon Airways 3 darabra szóló, idén nyilvánosságra hozott megrendelését.


