Az impresszionista és modern művészeti szekció (ez magában foglalja a modern brit művészetet, valamint amerikai és latin-amerikai festményeket is) 412,8 millió fontos forgalmat ért el, ami 47 százalékos esést jelent. A leggyengébben a június 22-én, a brit népszavazás előestéjén tartott impresszionista és modern aukció zárt: a mindössze 25,6 millió fontnyi értékesítés több mint tíz éve a legalacsonyabb egy nagyobb esti aukció esetében. (Utána viszont az amerikai és ázsiai gyűjtők azonnal igyekeztek kihasználni a Brexit nyomán gyengülő fontot, így például egy Henry Moore-szobor csaknem annyiért kelt el, mint az említett aukció összforgalma, a 24,7 millió fontos ár a brit szobrász életműrekordja.)
Az online műtárgypiacot azonban általános optimizmus jellemzi, és erőteljes növekedést tapasztalt a Christie’s is: a 19,4 millió fontos forgalom a tavalyinak csaknem a duplája, az először vásárlók száma 36 százalékkal bővült, ők főleg az egy–ötmillió fontos árkategóriában vásároltak a ház platformján.
Jól teljesített a luxustárgyak, órák, ékszerek divíziója is, itt 16 százalékkal 286,4 millió fontra nőttek az eladások. A legdrágább tétel Genfben kelt el, ahol a 14,62 karátos, Oppenheimer Blue nevű kék gyémántért 57,5 millió dollárnak megfelelő összeget fizettek.
A Christie’s csak értékesítési adatokat közöl, évente kétszer; a ház magánkézben van – a Kering luxusipari csoportot ellenőrző, műgyűjtőként is világhírű Francois Pinault tulajdona –, így nem köteles nyereségéről vagy veszteségéről beszámolni. Az örök konkurens Sotheby’s aukciósház a New York-i tőzsdén jegyzett cég, második negyedévi eredményeit augusztusban teszi majd közzé, az előrejelzések 2,4 milliárd dollár körüli forgalomról szólnak. Az első negyedévet közel 26 millió dolláros veszteséggel zárta a ház, amelynek vezetését tavaly márciusban újították meg a Sotheby’s aktivista befektetőinek nyomására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.