Vonatkatasztrófa: rossz volt a fék, vagy kikapcsolták?
A Hobokenben csütörtökön történt vasúti baleset több mint száz sérültjéből tizenötöt még mindig kórházban ápolnak. A katasztrófa oka egyelőre ismeretlen, de a gyanú szerint az automatikus fékrendszer hibásodhatott meg.
A szövetségi nyomozók is vizsgálódnak a hobokeni vasúti katasztrófa színhelyén, hogy megtalálják a halálos áldozattal is járó baleset okait. Az eleinte érkező, ellentmondásos hírekkel ellentétben nem három, hanem egyetlen halálos áldozata van a balesetnek.
A vizsgálat sok kérdésre keres választ: arra például, hogy a balesetek megelőzésére szolgáló, a vonatot automatikusan lassító, vagy leállító fékrendszer működött-e, vagy a szolgálatban lévő mérnök kikapcsolta, vagy arra, hogy amennyiben működött, akkor miért nem előzte meg a balesetet, vagyis miért nem lassította le a szemtanúk szerint is túl gyorsan robogó vonatot.
A New Jersey-ben közlekedő vonatokon van még egy beépített rendszer, amely hangosan riaszt, ha a vonat bizonyos sebességhatárt túllép. Ez a frendszer azonban ezúttal sem működött. A vonatot irányító mérnök 29 éve dolgozik a New Jersey-i vasútnál, s eddig még nem volt balesete.


