Cégvilág

Még hosszabb a villamosított vasúti pálya

Újabb 48 kilométerrel hosszabb a hazai vasúti pálya villamosított szakasza.

Elkészült a villamos felső vezetéki rendszer a 17-es vasútvonal Szombathely és Zalaszentiván közötti, 48 kilométeres szakaszán, egyúttal öt állomáson új, számítógép-vezérelt villamos váltófűtési rendszert építettek ki.

 A munka 2016 elején indult és novemberben zárult le. A felújított szakaszt tegnap, Szombathelyen adták át a GYSEV Zrt. közleménye szerint.

A beruházás az Kohéziós Alapja támogatásával valósult meg. Ennek során több helyszínen korszerűsítették a vasúti pályát, a vágányt 3,8 kilométeren teljesen átépítették, 7 helyszínen pedig korszerűsítették a vasúti útátjárókat. A szakasz összes állomásán és megállójában 55 centiméter magas peronok épültek, korszerű térvilágítást, esőbeállókat és fedett kerékpártárolókat alakítottak ki.

Mosóczi László közlekedésért felelős helyettes államtitkár az avató ünnepségen bejelentette, hogy a vonal korszerűsítése után a GYSEV hálózatának 90 százalékán villamos mozdonyok, motorvonatok közlekedhetnek. A villamosítás Zalaszentivántól Nagykanizsáig folytatódhat.
„Az átállás a dízel vonatozásról a villamos vontatásra gazdaságos, emellett a környezeti és zajterhelést is jelentősen csökkenti. A fejlesztéseknek köszönhetően javul a vasút versenyképessége az észak-déli irányú nemzetközi áruszállításban” – mondta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

Mosóczi László Kövesdi Szilárd GYSEV
Kapcsolódó cikkek