BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem sztráda lesz az R67-es

A Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Solt út Kft. alkotta S+S R67 konzorcium adta összességében és az ár alapján is legkedvezőbb ajánlatot az M7-es és Kaposvár között építendő R67-es, kétszer kétsávos gyorsút építésére – tudta meg a Világgazdaság. Információink szerint a konzorcium 67,7 milliárd forintos ajánlatával ezer pontot szerzett. A második helyen, 974 ponttal a Colas Út Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Colas Közlekedésépítési Kft. végzett, bár ajánlatában nagyobb összeg szerepel, mint a harmadik helyezettében. A Colas cégcsoport ugyanis 68,1 milliárd forintért építené a gyorsutat.

A Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon–Doprastav Kft. cégek alkotta SDD konzorcium 67,7 milliárd forintért vállalná a munkát, de miután az ár mellett egyéb szempontokat is figyelembe vesznek a bírálat során, ez a konzorcium összességében 897 pontot szerzett, és a harmadik helyen végzett.

Az említett beruházás két okból is érdekes: egyrészt olyan útszakasz lesz, amellyel a kormány ígéretének megfelelően a megyei központokat is bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba, másrészt pedig ez nem sztrádaként, hanem egy új úttípusként – R jelű gyorsútként – épül meg. A gyorsutakat középen fizikailag kettéválasztják, de leállósávot nem építenek, szintbeli kereszteződéseket is tartalmazhatnak – ellentétben a sztrádákkal –, és ezeken az utakon óránként 110 kilométeres sebességgel lehet közlekedni. Az R67-es út a tervek szerint 2019. szeptember végéig épülhet meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.