Berlin a magyarok kedvence
A 14 százalékos piaci részt kihasító Ausztria mögött Németország (13) a magyarok legkedveltebb úti célja, megelőzve Romániát (11), Olaszországot és Horvátországot (9-9) – hangzott el a Német Turisztikai Hivatal tegnapi sajtótájékoztatóján. Honfitársaink körében Bajorország (33,1) a legkeresettebb német szövetségi állam, a dobogón Baden-Württemberg (20,2) és Észak-Rajna–Vesztfália (11) kap még helyet. A magyar vendégéjszakák száma 2006 óta 65,5 százalékkal nőtt, a 2016. január–novemberi időszakban 664 ezer honfitársunk szállt meg Németországban. Városokra szűkítve a látogatásokat, Berlin a magyarok kedvence (54 ezer vendégéjszaka), megelőzve Münchent (46 ezer), Frankfurtot (19 ezer) és Hamburgot (13 ezer). Az üdülési célú utak 52 százaléka város- és rendezvénylátogatásra összpontosul, az üzleti utak 58 százaléka pedig konferenciákra és vásárokra.
Idén a reformáció 500 éves jubileumát állítja a középpontba a Német Turisztikai Hivatal, amely Magyarországra is a reformációhoz erősen kötődő piacként tekint, hasonlóan Hollandiához, Svájchoz, Skandináviához, az Egyesült Államokhoz, Kanadához, illetve Dél-Koreához. Hedorfer hangsúlyozta, Luther Márton mint a reformáció szimbolikus alakja és Németország híres történelmi személye fontos szerephez jut a kampányban. A kulturális és vallási érdeklődésű külföldieket célozzák meg, bízva abban, hogy a reformáció öröksége több mint 400 millió embert köt össze világszerte.


