Cégvilág

Már 250-nél is több világmárka bojkottálja a Google-t

Úgy tűnik egyre dagad a Google körüli botrány, nemrég újabb három világmárka döntött úgy, hogy felfüggeszti hirdetéseit az informatikai cég videómegosztóján.

Újabb három világmárka csatlakozott ahhoz a 250 vállalathoz, amelyek felfüggesztették reklámjaikat a Google-nél.  A Volkswagen, a Tesco, és a Toyota azután döntött így, hogy az informatikai cég rendszeresen jeleníti meg hirdetéseiket, brandjüket különböző szélsőséges tartalmakat felvonultató oldalakon, ezáltal komoly veszélynek kitéve népszerűségüket.

A botrány nem tesz jót, a Google-nek, mivel részvényeinek ára folyamatosan csökken. Ezt megállítandó, Matt Brittin, a cég európai vezetője a napokban bocsánatot kért az érintettektől, ígéretet téve arra, hogy megoldják a problémát. Ugyanakkor ezzel egy időben azt is hozzátette: egyelőre nem tervezik, hogy olyan alkalmazottakat foglalkoztassanak, akik megkeresik és letörlik a problémás tartalmakat.

Mint azt korábban megírtuk: az elmúlt időszakban több világmárka jelentette be, hogy nem hajlandó hirdetni a Google platformján, amíg nem dolgoznak ki megnyugtató megoldást arra, hogy ne sérüljön brandjük. Legutoljára a Mark&Spencer döntött a hirdetés-bojkott mellett, de megszüntette hirdetéseit például a McDonald''s angliai érdekeltsége is.

Mark&Spencer Google Matt Brittin
Kapcsolódó cikkek