BUX 43,064.86
+0.20%
BUMIX 3,802.22
-0.28%
CETOP20 1,817.1
0.00%
OTP 9,000
+0.11%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+2.76%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,515
-2.57%
RABA 1,170
+2.63%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
0.00%
-1.53%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
-1.79%
MOL 2,876
+0.49%
+2.09%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+3.28%
-2.69%
+2.07%
0.00%
-0.37%
-0.44%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Többet költenek reklámra a cégek

Tavaly 216 milliárd forint volt a hazai reklámköltés, ami 11,2 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot – áll a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) által kedden publikált adatsorban.

Az összesítés szerint – 22 százalékos bővülést mutató közel 66 milliárdos költéssel – az internet adja e „reklámtorta” legnagyobb szeletét, a második helyen a televízió végzett, 56 milliárd forinttal; ez 8,6 százalékos javulást mutat. A harmadik legnagyobb szegmens a nyomtatott sajtóé, amelynek 32,4 milliárdos hirdetési bevétele négy tizedszázalékos javulást jelent, míg a direkt marketing 31,9 milliárdja 8,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot.

A közterületi piac 16,4 milliárd forintos bevétele 8,1 százalékos emelkedés eredménye, az ambient eszközök 2,75 milliárdja 2,4 százalékos bővülést jelez; 5,6 százalékkal ugrottak meg a rádiós hirdetési bevételek, összegük 9,6 milliárd forint körüli az MRSZ adatsora szerint.

A kimutatás szerint arányaiban tavaly a mozireklám fejlődött a legnagyobb mértékben, mintegy 2,4 milliárd forintos értéke a másfélszerese az egy évvel korábbinak. Az MRSZ hangsúlyozza: a hazai GDP-arányos reklámköltés még mindig elmarad a válság előttitől, hiszen 2008-ban ez az arány 0,9 százalék volt, míg tavaly csak 0,6.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek