Szárnyalnak a hazai webáruházak
A hazai webáruházaknak csupán az 5 százalékát sújtotta forgalomcsökkenés tavaly – derült ki az összesen 887 internetes áruház részvételével, a WebShop Experts által elkészített felmérésből. A kutatás ezen felül rámutatott arra is, hogy az interneten legjobban értékesíthető termékek az erotikus segédeszközök, a gyógyszerek, vitaminok, táplálékkiegészítők, illetve a mobiltelefonok és tartozékaik voltak.
A felmérésben résztvevő webáruházakban 2016-ban átlagosan 18 919 forint volt egy átlagos tranzakció értéke, a konverziós ráta pedig 1,31 százalék körül mozgott (azaz 100 látogatóból átlagosan ennyien vásároltak a webáruházakban). A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 86 százaléka biztosít ilyen lehetőséget), de 46 százalékuknál már bankkártyával is tudunk fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat azonban csupán az internetes áruházak 2 százaléka biztosít.
A szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (87 százalék), de 71 százalékuk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások”, a webáruházak 32 százaléknál átvehetők a csomagok MPL Posta Ponton, 23 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 17 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták pedig már minden ötödik webáruháznál elérhetőek – mutatott rá a felmérés.
A webáruházak önmaguk népszerűsítésére elsősorban a Facebookot használják (87 százalék). A második helyen e tekintetben a Google+ áll (24 százalék), de szintén nagy népszerűségnek örvend az Instagram is (23 százalék). A kutatás végül rámutatott: a hazai webáruházak nemigen léptek nemzetközi porondra, hiszen 87 százalékuk kizárólag hazánkban értékesít.


