A svédországi áruszállítást 2030-ra függetlenítenék a fosszilis energiahordozóktól, ám ez nem könnyű, amikor egyre nő a közúti fuvarozás iránti igény. A gordiuszi csomót a németországi Siemens vágná el: elképzelése szerint villamosított útszakaszokon intelligens áramszedővel ellátott elektromos vagy hibrid teherautók közlekednének. A hibrid megoldás mellett az szól, hogy az eHighwayről lehajtó járművek dízelüzemanyaggal haladhatnak tovább a hagyományos úton.
A Siemens már 2011 óta dolgozik a technológián, amelynek a tesztje körülbelül egy éve indult, és 2018-ig kell bizonyítania életképességét. A kísérlethez két Scania dízel-hibrid teherautót láttak el árammal, a járművek pedig az e célra Stockholmtól északra kialakított útszakaszon közlekednek. Óránként 90 kilométert tudnak megtenni, a fékezéskor felszabaduló energiájuk visszatáplálható. Az eHighway 80 százalékos hatásfoka kétszer akkora, mint a dízelüzemű teherautóval történő fuvarozás, a felsővezetéken való áramátvitel hatásfoka pedig 99 százalékos a Siemens beszámolója szerint.
A társaság gondolata jól illeszkedik az EU által támogatott, többtucatnyi villamosenergiarendszer-irányító, iparvállalat és egyetem által indított eHighway 2050 konzorcium céljaihoz is. A társulás már tagországra bontva feltérképezte az elektromos mobilitáshoz kapcsolódó tárolókapacitásokat, beruházási igényeket, és felmérte az akadályokat is.