BUX 39,707.19
+0.96%
BUMIX 3,780.03
+1.95%
CETOP20 1,793.99
-0.41%
OTP 8,534
+1.72%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+0.47%
+0.59%
+0.20%
ZWACK 18,500
-0.27%
+4.97%
ANY 1,565
-1.26%
RABA 1,125
+2.27%
0.00%
+3.42%
+2.58%
-1.90%
+1.81%
+5.69%
+0.92%
0.00%
-1.22%
OTT1 149.2
0.00%
+23.89%
MOL 2,950
+1.30%
+3.64%
ALTEO 2,410
+2.12%
0.00%
0.00%
EHEP 1,050
+1.94%
0.00%
+0.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+11.94%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-0.39%
0.00%
-3.45%
+0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.46%
NAP 1,240
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A fesztiválok, rendezvények idején megnő a taxik iránti kereslet

Rengeteg taxis dolgozott a hétvégén, de még így is volt, hogy hosszabb ideig kellett várni autóra az utasoknak.

Optimálisan kezelték a taxis fuvarszervezők a két nagy hazai verseny, vagyis a FINA vizes világbajnokság és a Forma–1 kapcsán megnövekedett utasforgalmat – mondta a Világgazdaságnak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. A fesztiválok, rendezvények idején mindig jelentősen megnő a taxik iránti érdeklődés, amire viszont a vállalkozók – épp a korábbi évek tapasztalatai alapján – fel tudnak készülni, de eddig nem érintette egy időben két világrendezvény Budapestet, ezért Metál egy kissé tartott is az elmúlt hétvégétől.

A taxisok nem ellenségei önmaguknak, épp emiatt úgy szervezték a szabadságukat, hogy az említett időszakban tudjanak dolgozni. A taxisok többsége egyébként Metál szerint sajnos nem teheti meg, hogy hosszabb időre szabadságra menjen, ezért csak két-három napot töltenek pihenéssel.

Minden szolgáltató tudta kezelni a két rendezvény forgalmát: a Forma–1-es hivatalos szállítói jogát a Taxi 2000, a 6x6 Taxi és a City Taxi nyerte el, egy társaság ugyanis egy időben nem tudta volna kiszolgálna az ilyenkor óriási igényt. A vizes világbajnokság fő szállítója pedig a Főtaxi volt.

A taxisok szempontjából a Forma–1 a legnagyobb „attrakció”, s bár a napok során folyamatos a forgalom a pálya és a belváros között, a nagy roham a futam végi 4-6 óra közötti időszakra esik, mikor akár 30-50 ezer utas is kocsira vár. Ilyenkor mindig hosszú sorban kell várakozni a taxikra, és bár szinte mind a 850 autójuk kint volt, előfordulhatott, hogy akár 30-40 percet is várakozni kellett – mondta lapunknak Tamás Miklós, a City Taxi elnöke.

Ez azonban még mindig jobban megérte, mint hogy a pálya környékén lévő illegális taxisokat válasszuk, azok ugyanis akár ötször-hatszor magasabb áron szállítják az utasokat. „Ilyen hiénák pedig mindig vannak” – mondta Metál, noha a Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai már szerdától jelen voltak a mogyoródi pálya környékén.

A hatóságok a viteldíjat, illetve a pénztárgépek szabályos használatát ellenőrizték, és bár hivatalos jelentés még nem ismert, Metál a kollégáktól úgy értesült, hogy nem voltak komolyabb szabálysértések. A City Taxi elnöke sem kapott szabálysértésről – például túlszámlázásról – szóló információt.

A következő napokban sem kell arra számítani, hogy ne lehessen könnyűszerrel taxihoz jutni. Azok a vendégek ugyanis, akik a két nagy rendezvényre érkeztek, még elképzelhetően nem indulnak vissza, és továbbra is Budapesten tartózkodnak majd – mondta Metál.

A két nagy rendezvény kiszolgálásában egyébként annak is szerepe volt, hogy az állandó utasok, vagyis egy-egy taxis fuvarszerző céges ügyfelei közül sokan épp e napokban szabadságon vannak, azaz így kiegyenlítődött a forgalom.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek