Cégvilág

A nemzetközi járatokon spórol a MÁV

A MÁV döntése értelmében több nemzetközi járat étkező- és hálókocsi nélkül közlekedik a decemberi menetrendváltástól, a berlini járat pedig csak Prágaig fog elmenni.

A MÁV-START az Utasellátó szervezeti egység gazdaságos működtetése érdekében arról döntött, hogy több nemzetközi vonaton csökkenti, illetve megszünteti az étkező- és hálókocsi szolgáltatást. Az Utasellátó az elmúlt években jelentős veszteséget termelt, ezért a személyszállító vasúttársaság részletes gazdaságossági vizsgálatot rendelt el minden nemzetközi járatra vonatkozóan – derült ki a MÁV közleményéből.

A vizsgálatot követően a MÁV-START a nemzetközi járatok optimalizálása mellett döntött, amelyről a külföldi vasútvállalatokat is tájékoztatta, valamint az Utasellátó munkatársainak továbbfoglalkoztatásával kapcsolatban az érdekvédelmi képviseletekkel is egyeztetett.

Több nemzetközi járat étkező- és hálókocsi nélkül közlekedik a decemberi menetrendváltástól. Fotó: Darnay Katalin

A vasútvállalat mindent megtesz annak érdekében, hogy a gazdaságossági és üzleti alapon meghozott döntés egyetlen munkavállalója esetében se járjon negatív következménnyel. Az utasellátó szervezeti egység működése zavartalan marad a menetrendváltásig. Addig a munkáltató minden érintett munkavállalója részére méltányos és továbbfoglalkoztatást jelentő munkakört ajánl fel a MÁV-START-on, illetve a MÁV-csoporton belül az alkalmassági feltételek és az átképzési lehetőségek figyelembevételével.

A döntés értelmében több nemzetközi járat étkező- és hálókocsi nélkül közlekedik a decemberi menetrendváltástól, a Metropol EuroNight pedig Berlin helyett csak Prágáig közlekedik. A változások viszont nem érintik az Adria, Beograd, Dacia, Hungária, Kálmán Imre, Varsovia és Wiener Walzer elnevezésű nemzetközi járatokat.

 

költségcsökkentés nemzetközi vonat MÁV
Kapcsolódó cikkek