Optimisták a magyarok pénzügyeiket illetően
Az európai országok második negyedévi eredményeit tekintve kiderül, hogy a régióban változatos a fogyasztói bizalom mértéke – derült ki a Nielsen hatvanhárom országában végzett online kutatásából. Eszerint Dánia 115 ponttal vezet, míg Görögország 52 ponttal sereghajtó, ám jellemzően mégis optimistább a kontinens, hiszen 33 országból 22-ben emelkedett az indexszám.
A bizalmi index három kérdése közül a magyarok legoptimistábban személyes pénzügyi kilátásaikat ítélik meg: ezt a válaszadók közel egyharmada (31 százalék) véli jónak vagy kitűnőnek. Az eredmény mintegy hét százalékpontos emelkedést jelent 2016 utolsó negyedévéhez képest. Az európai átlag e tekintetben 44 százalék.
A felmérésből kiderült az is, hogy bizakodóan állunk a munkahelyi kilátásokhoz is. A következő tizenkét hónapot illetően a válaszadók 27 százaléka pozitív a témában, ami kilenc százalékpontos növekedés a tavalyi év végével szemben. Ez 10 százalékponttal alatta marad az európai átlagnak, ami 37 százalék.
A Nielsen kutatásában megállapította: derűlátóbbak lettek a magyarok vásárlás terén is. A hazai fogyasztók vásárlási kedve 5 százalékponttal 24 százalékra emelkedett, vagyis a felmérés időszakában a válaszadók mintegy negyede nyilatkozott úgy, hogy az időszak jó vagy kiváló a szükséges dolgok megvásárlására a következő 12 hónapban.
A fogyasztói bizalom világszerte zömében bizakodásra ad okot, a globális piacokon érezhetően derűlátóbbak az emberek
– mondta Suresh Ramalingam, Nielsen fogyasztói kutatásokért felelős vezetője.
Globálisan kitekintve az utolsó negyedévben a fogyasztói bizalom 104 ponton áll, ami három ponttal magasabb a tavalyi év utolsó negyedévi adatánál. A vizsgált 63 ország közül 41-ben magasabb év végi eredményt regisztrált a Nielsen, mint 2016 év végén. Észak-Amerika 117 ponton zárt, Ázsia és Óceánia szerény növekedés mellett 114 ponton áll. Latin-Amerika egy ponttal nőtt, így bizalmi indexszáma 85. Az Afrika–Közel-Kelet régióban ötpontos erősödést mért a Nielsen, így 88 ponton áll.


