BUX 40,481.51
+2.48%
BUMIX 3,775.06
-0.29%
CETOP20 1,893.58
+2.19%
OTP 8,750
+3.94%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.49%
ZWACK 18,200
-1.09%
0.00%
ANY 1,585
0.00%
RABA 1,110
+0.91%
0.00%
-0.76%
+1.27%
+1.43%
-1.17%
-7.24%
-1.12%
0.00%
+1.87%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,992
+2.75%
+0.13%
ALTEO 2,380
-0.83%
0.00%
-0.10%
EHEP 1,250
-4.94%
+2.52%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
+0.75%
+3.16%
0.00%
-0.20%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,240
-1.59%
+1.85%
+17.65%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Sztrájk miatt állt meg az élet egy német autógyár üzemében

Megbénult szerdán a Volkswagen autógyártó csoport portugáliai üzeme, mert a munkavállalók sztrájkoltak, tiltakozásul a vállalatvezetés azon terve ellen, hogy kötelezővé teszik a szombati munkavégzést.

A Lisszabontól mintegy 30 kilométerre délre, Palmela városban 22 éve működő üzemben mintegy 3500-an dolgoznak, és az általános, országos munkabeszüntetéseket leszámítva még soha nem sztrájkoltak.

Két szakszervezetük most amiatt szervezett 24 órás munkabeszüntetést, mert a vállalat vezetése úgy döntött, hogy új munkarendet vezet be a következő két évre. Kötelezővé teszik a munkavégzést szombaton is, de nem fizetnek túlórapénzt, hanem hét közben szabadnapot lehet kivenni cserébe a hét végi műszakért. Az új, három műszakos munkarenddel az a cél, hogy felgyorsítsák a Volkswagen új városi terepjárója, a T-Roc gyártását, amelyet augusztus elején kezdtek el.

Képünk csak illusztráció
Forrás: AFP

A Volkswagen azt tervezi, hogy Európában novemberben kezdi el értékesíteni az új modellt, amelynek alapára 20 ezer euró lesz. A szakújságíróknak augusztus 23-án mutatták be az autót, a nagyközönség pedig a frankfurti autószalonon, szeptember 14-én veheti szemügyre a Volkswagen negyedik városi terepjáró modelljét.

A Volkswagen portugáliai gyárában hosszú ideig munkabéke uralkodott, de a feszültségek kiéleződtek, miután januárban nyugdíjba vonult António Chora, az üzem történelmi szakszervezeti vezetője.

A palmelai autógyár és az azt körülvevő, a legjelentősebb beszállítóknak telephelyet biztosító ipari park létrehozása közel kétmilliárd euróba került, így az egyik legjelentősebb a Portugáliában valaha is eszközölt külföldi befektetések közül. A gyár egyben Portugália egyik legnagyobb exportőr vállalata, amelyben eddig három autómodellt (VW Sharan, VW Scirocco, Seat Alhambra) szereltek össze, naponta mintegy 400 járművet.

Az egynapos termeléskiesés ötmillió eurós veszteséget okozott a Volkswagennek.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek