BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Három év múlva jöhet az Airbus elektromos-hibrid utasszállítója

Európa vezető gépipari vállalatai, az Airbus, a Siemens és a Rolls-Royce három éven belül elektromos-hibrid utasszállító tesztrepülőgépet indítana útjára, ezzel verseny indulhat az Airbus és a Boeing között a kisebb elektromos utasszállító gépek előnyeinek kihasználására – írja a MarketWatch.

A három európai nagyvállalat egy BAe 146-os közepes hatótávolságú utasszállító repülőgép hibrid-elektromos meghajtású módosított változatát készül elkészíteni 2020-ig.

A fizető utasok ugyanakkor csak jóval később, 2030-tól utazhatnának a száz férőhelyes regionális repülőgépen – mondta a Paul Stein, a Rolls-Royce műszaki igazgatója.

Az Airbus által 2017. november 28-án közreadott látványterv az Airbus e-FanX kísérleti hibrid repülőgépről. A gép egy elektromos turbóventillátoros és három hagyományos hajtóművel fog repülni, az áramot pedig a repülőn belüli, generátorként mûködő turbina fogja termelni.
Forrás: MTI

Az amerikai Boeing még májusban jelentette be, hogy HorizonX kockázati tőkealapkezelőjén keresztül részesedést vásárolt a Zunum Aero légivállalatba, amely szintén elektromos repülőgép-meghajtási rendszereket fejleszt. A Zunum Aero által tervezett gép a tervek szerint 12 férőhelyes lesz és 2022-re készülhet el.

Az Airbus 2015-ben már bemutatott egy elektromos meghajtású kisgépet, amely a La Manche csatornát repülte át. A vállalt azóta felhagyott az öt főnél kisebb elektromos gépcsalád fejlesztésével, és helyette a nagyobb méretű gépek formatervezésére fókuszál.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.