A három európai nagyvállalat egy BAe 146-os közepes hatótávolságú utasszállító repülőgép hibrid-elektromos meghajtású módosított változatát készül elkészíteni 2020-ig.
A fizető utasok ugyanakkor csak jóval később, 2030-tól utazhatnának a száz férőhelyes regionális repülőgépen – mondta a Paul Stein, a Rolls-Royce műszaki igazgatója.
Az amerikai Boeing még májusban jelentette be, hogy HorizonX kockázati tőkealapkezelőjén keresztül részesedést vásárolt a Zunum Aero légivállalatba, amely szintén elektromos repülőgép-meghajtási rendszereket fejleszt. A Zunum Aero által tervezett gép a tervek szerint 12 férőhelyes lesz és 2022-re készülhet el.
Az Airbus 2015-ben már bemutatott egy elektromos meghajtású kisgépet, amely a La Manche csatornát repülte át. A vállalt azóta felhagyott az öt főnél kisebb elektromos gépcsalád fejlesztésével, és helyette a nagyobb méretű gépek formatervezésére fókuszál.