Közel 8500 tonna almát ad el idén a Tesco
A Tesco vásárlói tízféle piros és négyféle zöld almából választhatnak az áruházakban, melyek között újdonságként az édes, lédús Evelina és a ropogós húsú, kissé savanykás Gloster is megtalálható. Az áruházakban kapható fajták közül a legnépszerűbb az Idared, ebből 2000, míg Jonagoldból 1200, Goldenből pedig 1100 tonna eladására számít idén a vállalat. Az áruházlánc egész éves gyümölcsértékesítésének 12 százalékát teszi ki az almaeladás. Az almákat február és március között keresik a legtöbben, ekkor jellemzően közel 2500 tonnát értékesít a Tesco.

„Az alma erősíti az immunrendszert, védi a szívet, és magas kalciumtartalmának köszönhetően segít a vérnyomás szabályozásában is, ezért fontosnak tartjuk, hogy pozitív egészségügyi hatásaira felhívjuk vásárlóink figyelmét. Az országos kampány keretében november 17. és 18. között 7 áruházunkban 14 fajta almát kóstolhatnak meg vásárlóink”– mondta Töreki Anita, a Tesco közép-európai kereskedelmi üzletágának, zöldség-gyümölcs kategóriáért felelős vezetője a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) almafogyasztást népszerűsítő promóciós programjához kapcsolódóan.
A Tesco szállítóinak meg kell felelniük az áruházlánc Élelmiszer-előállítási Szabványának (TPPS), a polcokra kerülő gyümölcsök pedig naponta többször is érzékszervi minőségi vizsgálaton esnek át annak érdekében, hogy a vásárlók csak a legjobb minőségű almákat találják az áruházakban. A gyümölcsöket leszedés után alacsony oxigénszintű közegben, 0 °C-hoz közeli hőmérsékleten tárolják, az áruházban a polcra kerülésig hűtött térben tárolják, majd minőségük folyamatos ellenőrzése mellett, maximum 5 napig hagyják az eladótérben.
Azokat az almákat, amelyeket nem vesznek meg a vásárlók, de még fogyaszthatóak, a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül jótékony célra ajánlja fel az áruházlánc.


