Jelentősen átalakulnak a hazai Tesco áruházak
„A vásárlói igények alapvetően megváltoztak, kevesen szeretnek hatalmas áruházakban bolyongani” – mondta Matt Simister, a Tesco Európa vezérigazgatója a Figyelőnek adott interjúban.
A vásárlási szokásokhoz igazodva ezért folyamatosan csökkentik a vásárlótér méretét, és inkább bérlőkkel kötnek megállapodásokat – számolt be a cégvezető a lapnak a tervezett változásokról.

A budaörsi áruházuk 15-ről 10 ezer négyzetméterre zsugorodott, de
a legtöbb nagyáruházuk esetében 6 ezer négyzetméterig szeretnének lemenni – ismertette a kitűzött célt Simister.
A vásárlóteret úgy csökkentenék, hogy közben külső partnerek nyithatnak boltot a Tescóban, például a H&M, a Sports Direct vagy a Decathlon.
A vállalat hosszú távon elkötelezett a térség, ezen belül Magyarország iránt, és céljuk, hogy a magyar gazdasági növekedéssel karöltve fejlődnének tovább – hangsúlyozta.
A cég Magyarországon 206 üzlettel van jelen, 10-15 ezer négyzetméteres hipermarketektől, egészen a kis, városon belüli Tesco Express boltokig. A Tesconál összesen 18 ezer embert foglalkoztat, ezzel hazánk legnagyobb magántulajdonú munkaadója.