BUX 43,945.45
+1.10%
BUMIX 3,775.22
-0.68%
CETOP20 1,824.74
0.00%
OTP 9,144
+2.40%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.49%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,560
+1.30%
RABA 1,125
-0.88%
+0.99%
-0.63%
-0.66%
0.00%
-1.82%
0.00%
-1.75%
0.00%
-0.30%
OTT1 149.2
0.00%
-1.33%
MOL 2,950
+1.72%
DELTA 39.45
+1.68%
ALTEO 2,760
-0.72%
0.00%
+0.23%
0.00%
0.00%
-0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.68%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
+2.54%
-2.38%
0.00%
-2.69%
+5.50%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
0.00%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Jön a CER újabb mozdonya

Megrendelte negyedik romániai gyártmányú mozdonyát a CER Cargo Holding SE, amely az előzetes adatok szerint túlteljesítette 2017-es terveit, és további növekedésén, terjeszkedésén dolgozik.

Szerdán megrendelte a negyedik két áramnemű, nagy teljesítményű villanymozdonyát a romániai Transmontana társaságtól a CER Cargo Holding SE.

Az európai összevetésben is elismert jármű a nyugati versenytársak árainak 60-70 százalékába kerülhet

– válaszolt a Világgazdaságnak a szerződés aláírása előtt Kukely Márton, a CER vasúti áruszállító csoport cégeit összefogó holding vezérigazgatója. Az új mozdony szállítása az őszre várható. Lesz szlovákiai típusengedélye is, így társaság a megbízások teljesítése során mindig abban az országban tud majd mozdonyt cserélni, ahol az éppen megfelelő számára.

Van a CER-nek két, cseh (CZ Loko) gyártmányú, szintén nagy teljesítményű dízelmozdonya is (de ebből a másodikat csak március végén veszi át), és 30 mozdonyvezetőt foglalkoztat, így esetenként a riválisait is ki tudja segíteni vontatási kapacitással. Saját teherkocsi flottát viszont nem tart fenn a mozdonyok és a vegyi árut szállító vagonok közé kötelezően beiktatandó védőkocsik kivételéből (ilyenből 36-tal rendelkezik), mert – Kukely Márton magyarázata szerint – a szállítóeszközöket a cég megbízói vagy a partner szállítmányozó cégek bérlik.

A CER Hungary Romániában készült Transmontana típusú mozdonya
Fotó: MTI / Marjai János

Előzetes adatok szerint a CER csoport a tulajdonos magas elvárásait tartalmazó tervet is túlteljesítette 2017-ben – ismertette a vezérigazgató.

A tagvállalatok együttes árbevétele meghaladta az 5 milliárd forintot, a 318 milliós adózás előtti eredménye pedig 18 millióval haladta meg a tervezettet.

Míg a csoport 2016-ban 2,7 millió tonna árut továbbított, tavaly már 3,4 millió tonnát, ami mögött csaknem 700 millió árutonna kilométernyi fuvarozás állt. 2017-ben a CER 4082 vonatot továbbított.

A jó eredmények Kukely Márton szerint azzal magyarázhatók, hogy bevált a 2012-ben meghirdetett stratégia, amely egyrészt a nagyobb hozzáadott értékű szolgáltatások nyújtásából és a több szaktudás felhasználásából áll, a megbízók ugyanis kitartottak a CER mellett. Jó döntés volt a külföldi terjeszkedésre súlyt helyező célkitűzés is, a hazai szállítási útvonalakat ugyanis már kinőtte a CER. Tavaly a szlovákiai leányvállalat teljesítménye az előző évi háromszorosára (egymillió tonna fölé) ugrott, és elindultak a csoport első vonatai Csehországban is.

A készülő 2018-as üzleti terv további növekedést irányoz elő.

„A CER logisztikai törekvései között kiemelt szerep jut Záhonyra. Cégünk a Kínából és Kazahsztánból érkező áru kezelésével kapcsolatos feladatokból vállalna részt egy partnerével, de még az előkészületeknél tartunk ” – válaszolt a vezérigazgató.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek