Cégvilág

A közösségi média komoly szerepet játszik vásárlásainkban

A magyarok harmada többet költ a közösségi média hatására olyan dologra, amit nem engedhet meg magának.

Havonta több mint kétmilliárd ember használja a legnépszerűbb közösségi oldalt világszerte. Nem csoda, ha a hirdetők is egyre nagyobb figyelmet szentelnek a jelenségnek: az eMarketer előrejelzése szerint 2020-ra a globális hirdetési összköltés 38 százaléka mobil platformhoz kötődik majd, ami meghaladja a televízióban megjelenő hirdetésekre fordított költések arányát – derül ki az Intrum, Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportjának Európai Fogyasztói Fizetési Jelentéséből.

Forrás: Shutterstock

Befolyásol a vásárlásban a közösségi média

A magyarok harmada gondolja úgy, hogy a közösségi média arra ösztönzi, hogy többet vásároljon annál, mint amire valójában szüksége van. A szülők 35 százaléka állítja, hogy az elmúlt év során legalább egyszer érezték a társadalmi nyomást, hogy olyan termékeket vásároljanak gyermekeik számára, amit nem engedhettek meg. Ez az arány nem tér el jelentősen a 33 százalékos európai átlagtól. Azok, akik engednek a társadalmi nyomásnak, mobiltelefont, márkás ruhát és cipőt vesznek legtöbbször.

Forrás: Intrum

Szignifikáns eltérés csak a mobiltelefon esetén mutatható ki a magyar és európai adatok között, a magyarok 43 százaléka vesz mobiltelefont annak ellenére, hogy nem teheti meg, ez 10 százalékponttal magasabb, mint az európai átlag

-mutat rá a közlemény.

„A felmérés arra világít rá, hogy hogy környezetünk milyen nagy befolyással bír pénzügyi döntéseinkre. Odafigyeléssel, tudatossággal azonban elkerülhetők az olyan helyzetek, amelyek pénzügyi válságokhoz vezethetnek. Fontos azt is látnunk, hogy komoly következményekkel, akár nagy összegű adóssággal jár, ha többet költünk annál, mint amennyit megengedhetünk magunknak” – foglalta össze a kutatás eredményeit Kis Annamária, az Intrum üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.

Az Intrum, Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését. Az idei kutatásban 24 országból 24 401 európai – köztük 1006 magyar – állampolgár vett részt közleményük tanúsága szerint.

 

társadalmi nyomás Intrum közösségi média vásárlási szokások
Kapcsolódó cikkek