Cégvilág

Krékeren hízik a PepsiCo

A rágcsálnivalók mentették meg a PepsiCo tavalyi záró negyedévét, mivel a kólagyártó cég üdítőeladásai ezúttal sem érték el a megcélzott szintet.

Egyértelműen a Frito Lay snacküzletág észak-amerikai forgalombővülésének köszönhető, hogy az elemzői várakozásokat felülmúló eredményt tudott letenni az asztalra a PepsiCo. Igaz, nem sokkal, hiszen az 1,30 dolláros egy részvényre eső nyereség (EPS) helyett 1,31 dollárról, a 19,4 milliárdos forgalom helyett 19,5 milliárd dollárról közöltek adatot a gyorsjelentésükben, amely ezúttal 0,7 százalékos erősödést váltott ki az árfolyamban.

Forrás: AFP

A kurzus egyébként az idén – a hétfői zárásig – 6,7 százalékot gyengült. A PepsiCo az üdítőgyártók krónikus betegségében szenved, a cukorszegény választékra való átállás ugyanis áldozatokkal jár, a negyedévben például 2 százalékkal kevesebb frissítő italt tudtak eladni, mint egy évvel korábban.

A szénsavas üdítők forgalma 31 éves mélypontra süllyedt az Egyesült Államokban. A cég folytatja a termékpaletta megreformálását, a joghurtos kréker és az organikus alapanyagokból készített Doritos sorozat például nagy sikert hozott. Indra Nooyi vezérigazgató utalt rá, hogy a javuló eredményeket a viszonteladói hálózat átszervezése és a gyorsan változó fogyasztói szokások közepette érték el, emellett jó úton haladnak a legalább évi egymilliárd dollár megtakarítását eredményező programjuk végrehajtásában is – írja a Bloomberg.

A jövőképre azonban árnyékot vet a PepsiCónak a folyó üzleti évre előrevetített 5,70 dolláros EPS-prognózisa, amely 8 centtel marad el a Wall Street-i konszenzustól. A dolgozók viszont örülhetnek, fejenként ezer dollárt kapnak a Trump-féle adóreformból származó vállalati megtakarításból.

snacküzletág Frito Lay PepsiCo
Kapcsolódó cikkek