Cégvilág

Kihirdették az új budapesti Duna-híd tervpályázatának nyertesét

Kétpilonos, ferde kábeles híd épülhet Budapest déli részén a tervpályázat pénteken kihirdetett eredménye szerint. A beruházással a belvárosi hidak és az Üllői út terhelése nagymértékben csökkenhet.

Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve alapján épülhet meg a Dél-Budát és Csepelt összekötő új híd Budapesten. Az új Duna-híd nemzetközi tervpályázatának eredményét péntek délután hirdették ki a fővárosban – tudósított az MTI. A tervpályázatra 17 pályamű érkezett, és az első díjat a rotterdami Erasmus hidat is megálmodó UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium terve nyerte el.

A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferde kábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus és városképileg a legkedvezőbb.

A kétszer három forgalmi sávos, kétpilonos, ferde kábeles, villamosközlekedésre is alkalmas híd terve statikailag is a legátgondoltabb a zsűri szerint
Forrás: MTI/UNStudió és a Buro Happold Engineering

Tarlós István főpolgármester az eredményhirdetést megelőzően arról beszélt, hogy Budapest hídjain 24 óra alatt több mint 600 ezer jármű és több százezer ember képes átkelni. A belvárosban kialakuló torlódások oka nemcsak a hidak viszonylag csekély átbocsátóképessége, hanem a belváros környező utcáinak befogadóképessége – mutatott rá.

A főpolgármester azt mondta: Budapest északi és déli szakaszán nincs elegendő átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta, csaknem hetven éve nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között. A kormány a Fővárosi Önkormányzat egyetértésével és közreműködésével ezért úgy döntött, hogy minél előbb meg kell kezdeni egy új Duna-híd építésének előkészítését a Galvani út és az Illatos út vonalában.

Tarlós István közölte, az új Duna-híd közvetlen összeköttetést teremt majd Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között is. A hatástanulmányi adatok szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépkocsival csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem nyolcezer járművel az Üllői út forgalma.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

Budapest tervpályázat Duna-híd
Kapcsolódó cikkek