Cégvilág

Minden fronton előretört tavaly a Huawei

Látványosan nőtt a Huawei árbevétele és nettó profitja is tavaly. Érdekes, hogy a globálisan 153 millió darab okostelefont értékesítő fogyasztói üzletágnál még gyorsabban fejlődik a vállalati divízió – derül ki a kínai vállalat most közzétett, auditált pénzügyi jelentéséből.

Több mint 15 százalékkal, 603,6 milliárd kínai jüanra (92,5 milliárd dollár) nőtt a Huawei Technologies éves árbevétele 2017-ben az előző évihez képest. A most közzétett, auditált pénzügyi jelentés szerint a kínai vállalat nettó profitja tavaly mintegy harmadával (28,1 százalék) volt magasabb az előző évinél, és elérte a 47,5 milliárd kínai jüant (7,3 milliárd dollár).

A Huawei legdinamikusabban fejlődő részlege 2017-ben a vállalati divízió volt, melyet szorosan követ a fogyasztói üzletág, amely globálisan mintegy 153 millió darab okostelefont értékesített.

A Huawei vezérigazgatója, Richard Yu március 27-én mutatta be az új P20-as okostelefont Párizsban
Forrás: AFP / ERIC PIERMONT

A vállalat a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet a kutatás-fejlesztési tevékenységére, amelyre az elmúlt évtizedben közel 61 milliárd dollárt fordított.

A Huawei 2017-es mérlege alapján a cég távközlési üzletága érte el a legmagasabb, 297,8 milliárd kínai jüan (45,7 milliárd dollár) árbevételt, ami 2,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az üzletág elsősorban a globális telekommunikációs szolgáltatókat segíti meglévő hálózati eszközeik teljesítményének minél jobb kihasználásában, valamint a video, az IoT (dolgok internete) és a felhő alapú számítástechnika piacon rejlő lehetőségek megragadásában.

A legnagyobb növekedést a Huawei vállalati divíziója könyvelhette el: az üzletág árbevétele tavaly több mint 35 százalékkal 54,9 milliárd kínai jüanra (8,4 milliárd dollár) emelkedett. A vállalati divízió olyan területeken erősítette az innovációs tevékenységét, mint a felhő, a Big Data, a Campus-hálózatok, az adatközpontok, vagy a Dolgok Internete, valamint számos különböző iparág számára tette elérhetővé termékeinek és szolgáltatásainak kiterjedt alkalmazását.

A vállalat fogyasztói üzletága, a Huawei és a Honor márkája is jó eredményeket hozott tavaly, ami gyors növekedéshez vezetett az okostelefonok piacán. Az üzletág – a Honor-t is beleértve – több mint 153 millió okostelefont szállított le a 2017-es évben, amellyel 237,2 milliárd kínai jüan (36,4 milliárd dollár) bevételt jelentett, egyharmaddal többet (31,9 százalék), mint az azt megelőző évben.

A Huawei 2017-ben létrehozta Cloud Business, azaz felhő üzletágát, amely több mint 50 megoldást, valamint 14 kategóriában összesen 99 felhő alapú szolgáltatást indított el.

A gyártó szintén tavaly mutatta be Üzleti Intelligencia (EI) platformját is, és közel 2000 felhő szolgáltató-partnerrel létesített kapcsolatot.

 

cloud business okostelefon Dolgok Internete vállalati divízió Huawei kínai big data
Kapcsolódó cikkek