Az autóipari szereplők egy nullától ötös szintig tartó hatfokozatú skálán határozzák meg az önvezető közlekedés különböző lépcsőit. A legalsó szinten semmilyen automatizáltság sincs az autóban. Az első szinten a kormányzást vagy a fékezést, illetve a gyorsítást veheti át valamilyen asszisztensrendszer. Ilyen például, ha van tempomat az autóban, vagy ha van sávtartó asszisztens. Ezt hívják támogatott autóvezetésnek, és ebben az esetben mindenért a sofőr a felelős. A kettes szinten már a kétféle rendszer együtt működik, azaz a kormányzásba és a sebességbe is be tud avatkozni a technológia. Jelenleg ez a legmagasabb szint, amelyet közúton is lehet használni. Ebben a – részben automatizált – módban vannak olyan kocsik, amelyekben a sávtartó asszisztens a felfestések között tartja az autót, ezzel párhuzamosan pedig a távolságkövető tempomat is dolgozik, amely egy dugóban a leállást, majd az újraindulást is elvégzi a sofőr helyett, akinek mindössze annyi a dolga, hogy felügyelje a rendszer működését. Balesetkor viszont ő a felelős, így vészhelyzeteknél azonnal közbe kell avatkoznia.
A következő, hármas szinten már feltételesen automatizált a vezetés. Itt a járművezető rendszer irányít, de a sofőr szükség esetén még átveszi a vezetést. A technológia ráadásul azt feltételezi, hogy a sofőr megfelelően reagál. Ebben a szakaszban a környezetet is az autó figyeli már. Az első ilyen kocsik vélhetőleg autópályán közlekedhetnek majd először önállóan. A negyedik szintnél, a magas automatizáltságnál akkor is beavatkozik a jármű, ha szerinte a sofőr nem megfelelően reagál egy adott szituációra.
A csúcs az ötös szint, ahol már teljes az automatizáltság. A jármű nemcsak hogy minden körülményben képes a vezetésre, de már ember sem kell az irányításához. Az ilyen autókba kormány sem kell, így a formatervezésben is teljesen új megoldásokra nyílik majd lehetőség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.