Piaci információink szerint az egyik tekintélyes fővárosi taxivállalat szerdán bejelentette, hogy 10 százalékkal megemeli a hozzá tartozó taxisok tagsági díját, vagyis a mintegy 1500 taxisának havonta 10 százalékkal többet kell fizetnie a fuvarszervezésért. A cég lapzártáig nem válaszolt kérdéseinkre. A fővárosi tarifák nemrég emelkedtek, az érintett vállalkozók bevétele átlagosan nagyjából 10 százalékkal nőtt.
A Világgazdaság által megkérdezett többi taxitársaság egyikénél sem merült még fel, hogy a tarifaemelés után a taxisok tagdíján is emeljenek. A kapott válaszok szerint a taxisok érzik a tarifaemelés pozitív hatását, s azok a korábbi félelmek is alaptalannak bizonyultak, hogy a magasabb fuvardíjak miatt csökkenhet a forgalom.
Egyúttal egyre népszerűbbé vált az applikáción keresztüli taxirendelés, főleg a fiatalabb és a középkorú utasok egy része körében. A telefonos rendelést azonban egy ideig még biztosan nem váltja fel. „Havi 130-150 ezer rendelést kapunk, ebből hozzávetőleg 25 ezer érkezik applikáción” – mondta lapunknak Fárbás Tibor, a 6x6 Taxi üzletágvezetője. A City Taxi nagyjából öt esztendeje rendelkezik applikációval. Az ezen keresztül érkező rendelések száma eddig negyedévente megduplázódott, de úgy tűnik, hogy idén megállt a növekedés. „Havi 130-140 ezer megrendelésünknek körülbelül a negyede érkezik az applikáción keresztül” – válaszolt Tamás Miklós, a City Taxi elnöke.
A rendelések számában érződik a szezonalitás. A 870 taggal rendelkező City Taxinál a szeptember elsejétől év végéig tartó időszak jobbára nagyon erős, míg a nyár kicsit gyengébb. A 713 taggal dolgozó 6x6 Taxinál – az üzletágvezető tájékoztatása szerint – a nyári szabadságok előtt is sok rendelés érkezik. A társaság számos nyári rendezvénynek is a partnere, így e megbízások kiegyenlítik az arányaiban csökkenő júliusi és augusztusi megbízásokat. Az ősz azonban már erős időszak a taxisoknak; ha pedig kemény a tél, a december és a január kimagaslóan jó hónap lehet számukra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.