A hazai vendéglátás sokszínűségére akarja irányítani a figyelmet a Metro Gasztronapok mától vasárnapig tartó akciósorozata, amelyhez 2800 hazai vendéglátóhely és egyéb szolgáltatás csatlakozott legalább 20 százalékos alkalmi engedményt kínálva. A kedvezmények mától vasárnapig élnek a különböző kategóriájú vendéglátóhelyeken a csatlakozó társaságok mindegyikénél. A magánvállalkozások nemzetközi ünnepe alkalmából életre hívott kezdeményezésben nagy számban vesznek részt különböző kategóriájú éttermek az ország minden részéből – derül ki a gasztronapokat szervező áruházlánc közleményéből. A Metro szakértői rendszeresen végeznek felméréseket az alapanyagtrendekről is, és emlékeztetnek: már az év elején látható volt, hogy az egészségtudatos táplálkozás és az alternatív hozzávalók lesznek az érdeklődés előterében. Ennek jegyében egyre népszerűbbek a csökkentett cukortartalmú desszertek, a mentes ételek, a vegán- és a paleodiéták világszerte.
Magyarországon tavaly 51,7 ezer vendéglátóhelyet tartott nyilván a KSH, az előző évinél mintegy kétszázzal kevesebbet. A vállalkozások fele étterem és büfé, cukrászdákból alig négyezer üzemel. Második helyen az alkoholos italokat árusító szórakozóhelyek állnak. Minden évben januártól augusztusig folyamatosan növekszik, júliusban és augusztusban éri el a csúcsot, majd stagnál a vendéglátóhelyek száma. A forgalom majdnem 7 százalékát az ételekből származó bevétel teszi ki, a második helyen az alkoholmentes, utána az alkoholos italok állnak. Idén júniusra a forgalom majdnem 10 százalékot emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.