BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áruházlánc hívására akcióznak

A hazai vendéglátás sokszínűségére akarja irányítani a figyelmet a Metro Gasztronapok mától vasárnapig tartó akciósorozata, amelyhez 2800 hazai vendéglátóhely és egyéb szolgáltatás csatlakozott legalább 20 százalékos alkalmi engedményt kínálva. A kedvezmények mától vasárnapig élnek a különböző kategóriájú vendéglátóhelyeken a csatlakozó társaságok mindegyikénél. A magánvállalkozások nemzetközi ünnepe alkalmából életre hívott kezdeményezésben nagy számban vesznek részt különböző kategóriájú éttermek az ország minden részéből – derül ki a gasztronapokat szervező áruházlánc közleményéből. A Metro szakértői rendszeresen végeznek felméréseket az alapanyagtrendekről is, és emlékeztetnek: már az év elején látható volt, hogy az egészségtudatos táplálkozás és az alternatív hozzávalók lesznek az érdeklődés előterében. Ennek jegyében egyre népszerűbbek a csökkentett cukortartalmú desszertek, a mentes ételek, a vegán- és a paleodiéták világszerte.

Magyarországon tavaly 51,7 ezer vendéglátóhelyet tartott nyilván a KSH, az előző évinél mintegy kétszázzal kevesebbet. A vállalkozások fele étterem és büfé, cukrászdákból alig négyezer üzemel. Második helyen az alkoholos italokat árusító szórakozóhelyek állnak. Minden évben januártól augusztusig folyamatosan növekszik, júliusban és augusztusban éri el a csúcsot, majd stagnál a vendéglátóhelyek száma. A forgalom majdnem 7 százalékát az ételekből származó bevétel teszi ki, a második helyen az alkoholmentes, utána az alkoholos italok állnak. Idén júniusra a forgalom majdnem 10 százalékot emelkedett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.