A magyar kis- és közepes vállalkozások nagy részét a napi munka során, fokozatosan kialakuló működés jellemzi, nem jellemző az előre megtervezett, tudatos szervezetfejlesztés – derült ki a Budapest Bank ötszáz cégvezető megkérdezésével lezajlott kutatásából. Az átlagosan 10-49 főt foglalkoztató, nettó kétszázmillió forint feletti éves árbevétellel rendelkező magyar cégek vezetőinek 52 százaléka nem tekinti cégét tudatosan megszervezettnek.
A vállalkozások több mint felénél jellemző, kisebb mértékű strukturáltság egyik velejárója, hogy gyakran nem alakítanak ki vagy töltenek be külön vezetői pozíciókat az egyes területeken. Ezeket a feladatköröket a tulajdonos, illetve az első számú vezető látja el, akire így egyszerre több kizárólagos feladat hárul. Gazdasági, pénzügyi vezető például csak a megkérdezett vállalkozások mintegy 40 százalékánál van, humánerőforrás-vezetőt pedig csak a cégek 5 százaléka alkalmaz. A kulcsügyfelekkel a kkv-k harmadánál kizárólag a tulajdonos tartja a kapcsolatot, és ugyanilyen arányban hárul az első számú vezetőre a napi munka szervezése és felügyelete is. De ezenkívül is alig van olyan vezetési, tervezési feladat vagy döntés, amelybe a cégvezetők ne folynának bele személyesen. Szintén gyakori jelenség a szektorban, hogy az első számú vezetőt senki nem tudja helyettesíteni: ha szabadságra megy vagy más okból kiesik a munkából, a cégek egytizedénél elhalasztják a folyó munkákat, döntéseket, további 50 százalékuknál pedig esetleges a helyettesítés. A cégvezetők leterheltségéből adódóan sok stratégiai kérdés háttérbe szorul. Így például üzleti terv a vállalkozások több mint 40 százalékánál egyáltalán nem készül, további 30 százalék pedig csak az adott üzleti évet tervezi meg előre. Piaci és versenytárselemzést a cégek fele készít kisebb-nagyobb rendszerességgel, azonban a vállalkozások ötödénél semmilyen üzleti elemzésre nem került sor az elmúlt öt évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.