BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kelendők a kedvezményes élmények

Évente 5-10 százalékkal többet, tavaly már 20 ezer darabot értékesítettek a Hungary Card néven forgalmazott, több mint húszéves Magyar Turizmus Kártyából. Műfajában az első volt az 1998-ban piacra dobott Hungary Card, és egy rövid életű lengyelországi, illetve spanyol próbálkozást leszámítva lényegében az egyetlen turisztikai országkártya maradt, amelyre az utóbbi három évben dinamikusan erősödő keresletet érzékel a termékgazda Hotelinfo Kft. – tudta meg a Világgazdaság Gál Gábortól, a társaság ügyvezető igazgatójától.

A cégvezető azt közölte, hogy az eladott kártyák száma 1,5-2 ezerrel nő évente, ami immár stabil piacbővülést jelez. Markáns változás mutatkozik a kereslet élénkülése mellett a felhasználási körben is. Arról van szó, hogy a Hungary Card legfőbb vonzereje kezdetben elsősorban a kedvezményes vasúti- és buszjegyvásárlási lehetőség volt, a múzeumi belépők az eredeti toplistán csak a második-harmadik helyen álltak. Időközben azonban megdőlt a csaknem két évtizeden át érvényes sorrend, tavaly meglepetésre egy vidéki intézmény, az egri Dobó István Vármúzeum került az élre a kártyás látogatószámot, illetve a bővülés volumenét tekintve, oda a kártyatulajdonosok ingyenesen léphetnek be.

A szerződött partnereknél 10–50 százalék közötti vásárlási kedvezményt, sőt egyes helyeken díjmentességet garantáló kártya a belföldi turizmusban is kiemelkedő helyen szereplő Pécsen, Szegeden, Miskolcon és a Balaton környékén biztosítja a legtöbb kedvezményt, így az oda utazók és az ott élők körében is népszerű. A négy budapesti gyógyfürdőbe érvényes, féláras belépőjegy-vásárlási lehetőséget vagy a dunai és balatoni hajózásokra, a MÁV Nosztalgia járataira megtakarítási lehetőséget garantáló kedvezménykártya ára – okosan és optimálisan felhasználva – akár egyetlen hétvége alatt is megtérül, ezért még az ősz végén is keresett, noha érvényessége naptári évre szól.

A Hotelinfo Kft. ügyvezetője szerint a klasszikus városkártyákkal az országkártya nem konkurál, mert míg azok – mint például a Budapest Kártya – a helyi tömegközlekedésre fókuszálnak, és elsősorban a nagy tömegeket fogadó, repülőterekkel rendelkező metropoliszokban van létjogosultságuk, az országkártya a vidéki attrakciókra is fogékony utazókat célozza meg. Emellett úgynevezett co branding típusú kártyaként is működőképes. A Hungary Card például a saját kedvezménykártyát kiadó Magyar Autóklubbal és egyes szakszervezetekkel is együttműködik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.