A több mint ezerkalóriás Bacon King burgeréről és más húsos kalóriabombáiról ismert Burger King a héten kezdte tesztelni új termékét az Egyesült Államokban. A Bloomberg beszámolója szerint a gyorsétteremlánc 59 éttermében kínálja az új fogást. A génszerkesztett műhússal készített szendvics az Impossible Whopper nevet kapta, mert a húspogácsát – amely természetesen nem húsból készül – egy Impossible Foods nevű cég gyártja. A whopperben egyébként a növényi „húson” kívül minden a megszokott: van benne paradicsom, salátalevél, majonéz, ketchup, csemegeuborka és hagyma.
A Burger King azok közé a gyorsétterem-vállalatok közé tartozik, amelyek elsőként válaszolnak a hús nélküli táplálkozás egyre markánsabban felmerülő igényére. A kínálatában már szerepel egy ideje vegetáriánus termék, a Kellogg Co. által gyártott hús nélküli pogácsa. Az Impossible Foods terméke azonban sajátos összetevői révén teljes egészében a valódi húsra emlékeztet. A műhúspogácsa nem tisztán növényekből készül: az eljárás kulcsszereplője a Pichia pastoris nevű élesztőgomba. Ebből állítják elő génszerkesztéssel azt a fehérjét, amely a húsízt adja. Ehhez adagolnak azután szója- és búzaproteineket, így állítva elő az állatmentes húst.
A Burger King mostani újítása jól mutatja, hogy milyen utakon kívánják lekörözni a konkurenciát az igencsak túlfűtött versenyben, de azt is, hogy mennyire gyorsan nő az igény az alternatív hústermékekre. A McDonald’s, a többi gyorsétteremlánchoz hasonlóan, az Egyesült Államokban egyelőre nem kínál húsmentes burgereket, de Norvégiában nemrég piacra dobta a csirkehúsmentes vegán „csirkefalatokat”. A helyzet azonban változhat, hiszen az egyre növekvő fogyasztói igényekre válaszolni kell, márpedig nő a számuk azoknak, akik a vegetáriánus vagy vegán életmódot követik. Az Impossible
Foods már 2016 óta szállítja húshelyettesítő termékeit éttermeknek. Először divatos gourmet vendéglőket látott el, de tavaly néhány nem gyorsétteremláncként működő hamburgerező is bekerült a vevők körébe. A 2011 óta működő kaliforniai cég weboldalán hangsúlyozzák, hogy termékeik előállításához – a hagyományos húsiparhoz viszonyítva – 96 százalékkal kevesebb szántóra és legelőre, 87 százalékkal kevesebb vízre van szükségük, és 89 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt juttatnak a légkörbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.