A napokban megjelent hírek – amelyek szerint a Daimler és a BMW lassítaná vagy felfüggesztené a magyarországi beruházási terveit – feltételezett vállalati döntésekre vonatkoznak, ezeket pedig nem áll módunkban kommentálni – így reagált a Világgazdaság megkeresésére a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara.
A szervezet ugyanakkor felhívta lapunk figyelmét a német jegybank április végén publikált adatsorára, amelyet a német vállalatok magyarországi működőtőke-befektetéseinek alakulásáról és szerkezetéről közöltek. Ebből az derül ki, hogy
a német hátterű jármű- és járműalkatrész-gyártás beágyazódása a magyar piacba jócskán mélyült az elmúlt évek során.
A Deutsche Bundesbank statisztikája a 2014–2017 közötti időszakot mutatja, e szerint a szektorban végbement befektetések ebben a periódusban több mint 55 százalékkal emelkedtek: 5,3-ről 8,3 milliárd euróra.
A járműgyártás részesedése az összes, közvetlenül Németországból beáramló tőkebefektetésen belül is meghatározó, hiszen
2017-ben az összes ágazat 19,7 milliárd eurót tett ki. Ez is jelentős (33 százalék feletti) növekedés 2014-hez képest, amikor ugyanez még 14,8 milliárd euró volt.
A teljes feldolgozóiparban – ide tartozik a jármű- és a járműalkatrész-gyártás is – végrehajtott tőkebefektetések a vizsgált ciklusban 8-ról 11,6 milliárd euróra nőttek.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja