Az idén új termékeket fejlesztett az abonyi Abonett Kft., amely becslések szerint a 1,5-2 milliárd forintos extrudáltkenyér-piac 70 százalékát fedi le – mondta sajtótájékoztatóján Szebeni Ákos, az Abonett Kft. ügyvezetője. A nagy piaci súly annak köszönhető, hogy a jogelőd szövetkezet már az 1980-as években elkezdte gyártani az extrudált kenyeret, és bár szűk volt a piac, a márkanév gyakorlatilag egybeforrt a termékkel – magyarázta az édesapja által alapított vállalatot a fivérével irányító tulajdonos cégvezető. Mint megemlítette, az akkori Újvilág Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szövetkezet állította elő a hazai piacon korábban nagy ismertséget szerző négercsókot is.
A szövetkezetből 2014-ben kft.-vé alakult cég negyven dolgozóval két üzemben termel. Kapacitásai lehetővé teszik a termelés bővítését is. Évi 2500 tonna gabonát vásárolnak fel, mindet a környékbeli termelőktől.
Az új termékek, az alacsony kalóriatartalmú, teljes kiőrlésű gabonát és cukormentes tölteléket tartalmazó szendvicsek bevezetését a cég méretéhez képest komoly marketingbüdzsével támogatják. A szendvicsek először egy hazai hipermarketláncban jelennek meg – tájékoztatott a társtulajdonos, Szebeni Zoltán. Igaz, a snack típusú termékek kategóriájában nagyobb a verseny, mint az extrudált kenyerekében, de a cég bízik abban, hogy termékei tartalmi értéke meggyőzi a fogyasztókat. Az Abonett külföldön is nagy marketingkampánnyal készül, sőt, egyes termékeit a helyi igényekre szabja. Svédországban például a fehérjével dúsított változatot vezetik be, a németországi és ausztriai piacra pedig hüvelyes alapanyagú terméket fejlesztenek.
Az Abonett az új termékekre alapozva a jelenlegi 5 százalékról 20 százalékra kívánja növelni exportjának arányát – mondta a Világgazdaságnak Szebeni Zoltán, hozzátéve, hogy az idei számokon a külpiaci bővülés hatása még nem fog meglátszani. Az idei növekedést ettől függetlenül két számjegyűre tervezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.