BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Ismét előveszik a Fiat Chrysler és a Renault egyesülési tervét

Néhány nappal azután, hogy a Fiat Chrysler visszalépett a Renault-nak tett egyesülési ajánlatától, a két cég ismét tárgyalásokra készül az összeolvadásról.

A Fiat Chrysler május 27-én tett ajánlatot a Renault-nak közös konszern létrehozására paritásos alapon. A Renault-ban legnagyobb, 15,01 százalékos tulajdonrésszel rendelkező francia kormány is érdeklődését jelezte, azonban a tárgyalások gyorsan zátonyra futottak.

A The Wall Street Journal által hétfőn idézett források szerint a fiaskó oka a japán Nissan volt, amely részese a Renault és a Mitsubishi által alkotott hármas autóipari szövetségnek. A lap által idézett források szerint a Nissan vezetése nemet mondott Fiat Chrysler és a Renault tervezett egyesülésére.

Megfigyelők szerint azonban egy új esemény közelebb hozhatja az egyesülés lehetőségét. A Nissan ugyanis jelezte, hogy támogatná a két cég összeolvadását, ha cserébe a Renault jelentősen csökkentené jelenleg 43,7 százalékos részesedését a japán vállalatban.

Fotó: VANESSA CARVALHO / BRAZIL PHOTO PRESS / AFP

A lap úgy tudja, hogy talán már hétfőn tárgyalóasztalhoz ül a Nissan vezérigazgatója és a Fiat Chrysler vezetőségének egyik tanácsadója.

Amennyiben a Fiat Chrysler és a Renault egyesülési ügyletét nyélbe ütik, a világ harmadik vezető járműgyártója jön létre a Volkswagen és a Toyota után. Az évi csaknem 9 millió autót gyártó Fiat Chrysler-Renault piaci tőkeértéke 37 milliárd dollár lenne, ebből a Fiat Chrysleré csaknem 20 milliárd dollár.

Elemzők szerint ésszerű az elgondolás, az iparági konszolidáció komoly költségmegtakarítással járna. Más gyártók részéről is látni próbálkozásokat arra, hogy megosszák egymás között a fejlesztési költségeket.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek