Cégvilág

Jó erőben van a salátaóriás

Az idén eddig az előző év hasonló időszakához képest 8 százalékos árbevétel-növekedést ért el az Eisberg Hungary Kft.

Az idén eddig az előző év hasonló időszakához képest 8 százalékos árbevétel-növekedést ért el az Eisberg Hungary Kft. – mondta a Világgazdaságnak Gazsi Zoltán, a Magyarországon 1992 óta jelen lévő cég ügyvezető igazgatója. Korábban nem kalkuláltak bővüléssel, hiszen az idei tervet annak tudatában határozták meg, hogy az ausztriai McDonald’s éttermek ellátását a cégcsoport osztrák üzeme veszi át. Ez mintegy 25 százalékos árbevétel-kiesést okozna, így 2019-re az egyéb piacok 10 százalékos növekedésével számolva összességében 15 százalékos forgalomcsökkenésre számítottak. Mivel azonban egyelőre még a gyáli üzemből látják el az osztrák gyorséttermeket, a cég számaiban bővülés látszik.

A svájci Bell Food Group részeként működő Eisberg csoport magyarországi cége

évi 23 millió tasak konyhakész salátát állít elő, és az elmúlt időszakban évi 6-8 százalékkal növekedett

– mondta a cég sajtótájékoztatóján Gazsi Zoltán. A Bell Food hárommilliárd eurós bevételéből a nyolc európai feldolgozót működtető Eisberg 25 millió eurót hoz.

Fotó: VG

A hazai üzem termékeinek 45 százalékát értékesíti az Eisberg brand alatt, 55 százalékot pedig az üzletláncok saját márkájaként.

Legnagyobb vevője a McDonald’s, az árbevétel 35 százaléka származik a gyorsétteremláncnak eladott salátákból.

Mivel a fogyasztó számára az a leghatásosabb információ, ha maga is látja a terméket, tavaly átalakították a márkatermékek csomagolását, amely így sokkal többet mutat a zacskókban lévő salátákból. Egyik legfontosabb beruházásuk az optikai osztályozó volt, amely nemcsak az esetleg előforduló idegen anyagokat szűri ki, hanem a fonnyadásnak indult, eltérő színű zöldségdarabokat is.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

zöldségfeldolgozás saláta Gazsi Zoltán Eisberg Hungary Kft.
Kapcsolódó cikkek