BUX 44,148.98
+0.04%
BUMIX 3,792.28
+0.86%
CETOP20 1,883.91
+0.83%
OTP 9,520
+1.60%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
-0.49%
ZWACK 17,300
+0.29%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,100
-0.45%
-0.47%
-1.09%
0.00%
-1.87%
OPUS 153.8
+1.18%
+0.51%
+2.36%
0.00%
-2.00%
OTT1 149.2
0.00%
+0.91%
MOL 2,954
+0.20%
DELTA 38.55
-2.65%
ALTEO 2,850
+1.42%
0.00%
+3.18%
0.00%
0.00%
-1.57%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-0.51%
-1.26%
+0.98%
0.00%
+2.78%
+5.83%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-0.17%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Jó erőben van a salátaóriás

Az idén eddig az előző év hasonló időszakához képest 8 százalékos árbevétel-növekedést ért el az Eisberg Hungary Kft.

Az idén eddig az előző év hasonló időszakához képest 8 százalékos árbevétel-növekedést ért el az Eisberg Hungary Kft. – mondta a Világgazdaságnak Gazsi Zoltán, a Magyarországon 1992 óta jelen lévő cég ügyvezető igazgatója. Korábban nem kalkuláltak bővüléssel, hiszen az idei tervet annak tudatában határozták meg, hogy az ausztriai McDonald’s éttermek ellátását a cégcsoport osztrák üzeme veszi át. Ez mintegy 25 százalékos árbevétel-kiesést okozna, így 2019-re az egyéb piacok 10 százalékos növekedésével számolva összességében 15 százalékos forgalomcsökkenésre számítottak. Mivel azonban egyelőre még a gyáli üzemből látják el az osztrák gyorséttermeket, a cég számaiban bővülés látszik.

A svájci Bell Food Group részeként működő Eisberg csoport magyarországi cége

évi 23 millió tasak konyhakész salátát állít elő, és az elmúlt időszakban évi 6-8 százalékkal növekedett

– mondta a cég sajtótájékoztatóján Gazsi Zoltán. A Bell Food hárommilliárd eurós bevételéből a nyolc európai feldolgozót működtető Eisberg 25 millió eurót hoz.

Fotó: VG

A hazai üzem termékeinek 45 százalékát értékesíti az Eisberg brand alatt, 55 százalékot pedig az üzletláncok saját márkájaként.

Legnagyobb vevője a McDonald’s, az árbevétel 35 százaléka származik a gyorsétteremláncnak eladott salátákból.

Mivel a fogyasztó számára az a leghatásosabb információ, ha maga is látja a terméket, tavaly átalakították a márkatermékek csomagolását, amely így sokkal többet mutat a zacskókban lévő salátákból. Egyik legfontosabb beruházásuk az optikai osztályozó volt, amely nemcsak az esetleg előforduló idegen anyagokat szűri ki, hanem a fonnyadásnak indult, eltérő színű zöldségdarabokat is.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek