Magyar gazdaság

Jó erőben van a salátaóriás

Az idén eddig az előző év hasonló időszakához képest 8 százalékos árbevétel-növekedést ért el az Eisberg Hungary Kft. – mondta a Világgazdaságnak Gazsi Zoltán, a Magyarországon 1992 óta jelen lévő cég ügyvezető igazgatója. Korábban nem kalkuláltak bővüléssel, hiszen az idei tervet annak tudatában határozták meg, hogy az ausztriai McDonald’s éttermek ellátását a cégcsoport osztrák üzeme veszi át. Ez mintegy 25 százalékos árbevétel-kiesést okozna, így 2019-re az egyéb piacok 10 százalékos növekedésével számolva összességében 15 százalékos forgalomcsökkenésre számítottak. Mivel azonban egyelőre még a gyáli üzemből látják el az osztrák gyorséttermeket, a cég számaiban bővülés látszik.

A svájci Bell Food Group részeként működő Eisberg csoport magyarországi cége évi 23 millió tasak konyhakész salátát állít elő, és az elmúlt időszakban évi 6-8 százalékkal növekedett – mondta a cég sajtótájékoztatóján Gazsi Zoltán. A Bell Food hárommilliárd eurós bevételéből a nyolc európai feldolgozót működtető Eisberg 25 millió

eurót hoz. A hazai üzem termékeinek 45 százalékát értékesíti az Eisberg brand alatt, 55 százalékot pedig az üzletláncok saját márkájaként. Legnagyobb vevője a McDonald’s, az árbevétel 35 százaléka származik a gyorsétteremláncnak eladott salátákból.

Mivel a fogyasztó számára az a leghatásosabb információ, ha maga is látja a terméket, tavaly átalakították a márkatermékek csomagolását, amely így sokkal többet mutat a zacskókban lévő salátákból. Egyik legfontosabb beruházásuk az optikai osztályozó volt, amely nemcsak az esetleg előforduló idegen anyagokat szűri ki, hanem a fonnyadásnak indult, eltérő színű zöldségdarabokat is. Érdekesség, hogy a fogyasztói teszteken kimagasló kedveltséget elérő csomagolt grilltermékeiket a gyenge fogyás miatt ki kellett vonni a forgalomból. „Úgy látszik, a konyhakészségnek is van egy olyan foka, amelyet a fogyasztó még nem igényel” – jegyezte meg az ügyvezető.

Az Eisberg szigorú követelményeket ír elő a beszállítói számára, nemcsak a termék minőségére – amelyet akkreditált laborok mellett maguk is vizsgálnak –, hanem a termelés körülményeire vonatkozóan is. A salátát például hajhálóban kell szedni, a földekre mobil WC-ket kell telepíteni megfelelő kézmosási lehetőség biztosításával, és olajfolyás esetén azonnali földcserét kell végrehajtani – hozott példákat Gazsi Zoltán. A cég mindent megtesz azért, hogy magyar alapanyagokkal dolgozzon. Áprilistól november elejéig a legtöbb termékből ez meg is oldható, bár például rukkolát és madársalátát egész évben Olaszországból kell beszerezni.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Ezek is érdekelhetik