Csökkenő jegyárakkal számol a Ryanair
A Ryanair fenntartja idei üzleti évre vonatkozó profitcéljait, azaz a jövő márciussal záruló évében 750 és 950 millió euró közötti nyereséget vár,
míg a 832 milliós elemzői konszenzus a sáv alsó széléhez van közelebb.
Ugyanakkor az ír fapados figyelmeztet, hogy a nyári csúcsszezonban 6 százalékkal is csökkenhet a jegyek átlagára az Európában kialakult többletkapacitások miatt, s ezt tekintetbe véve az éves jegyárváltozás átlaga a mínusz 2-től a plusz 1 százalékig terjedő sáv alsó szélét célozhatja meg. Az átlagos jegyár most 37 euró, azaz 12 ezer forint.
A fölös utasszállító-kapacitások kiépülése elsősorban Németországban okoz gondokat, de a Brexit körüli bizonytalanságokkal terhelt brit piacra is a pangás a jellemző. A Ryanair a Lufthansára mutogat, hogy a fapados Air Berlin megvásárlásával szerzett pluszkapacitásra filléres jegyárakkal „rabol” utasokat, elsősorban tőle.

Minden gondja ellenére a Ryanair szorgalmasan termeli a profitot:
a júniussal zárult három hónapban 243 millió eurós nyereségről számolt be, szemben az egy évvel korábbi 309 millióval.
A Refinitiv elemzői konszenzusát kilencmillióval tudta megfejelni a cég, bevételei 11 százalékkal 2,3 milliárd euróra nőttek, ugyanilyen arányban, 41,9 millióra gyarapodott az utasszám, miközben a kihasználtság továbbra is kiemelkedően magas, 96 százalékos volt.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható