Cégvilág

Nagy növekedést csak külpiaci nyitással lehet elérni

Egy start­upban rejlő exponenciális növekedési potenciált csak külpiacon lehet igazán kiaknázni, a magyar piac adottságai nem elegendők hozzá. Éppen ezért fontos, hogy minél előbb megjelenjenek más piacokon is a hazai innovatív vállalkozások.

A Startup Campus Londonban és Berlinben nyitott irodát, hogy segítse a magyar cégek külpiaci terjeszkedésének kezdeti időszakát, amikor még nem rendelkeznek helyi kapcsolatokkal, ügyfelekkel és képviselettel. A Startup Campus akcelerátor programja két lépésben támogatja a vállalkozások külpiacra lépését.

Minden érdeklődőt ellátunk az aktuális piaci információkkal, és segítünk az erre reflektáló helyi marketingkommunikáció kialakításában. Elkészítjük az első körös partner- és versenytárselemzést, és folyamatosan tájékoztatjuk őket a nekik releváns szakipari eseményekről. Ezen információk alapján a cégek eldönthetik, hogy részt vesznek-e az akcelerátorprogramban, amely értékesítői, rendezvényszervezői, székhelyszolgáltatói és a marketingszolgáltatásokat is tartalmaz

– mondta a Világgazdaságnak Galla Zoltán, a Startup Campus berlini irodájának vezetője.

Fotó: Pixabay

A szakember szerint az első évben nagyjából tízmillió forintra van szükségük a startupoknak, ebből fedezhető az első és legfontosabb lépés, a validáció az adott piacon. Ha ezt sikerült az első évben teljesíteni, utána már reális a kockázatitőke-bevonás, amely azt a célt szolgálja, hogy intenzív terjeszkedésbe kezdjen a cég a kiválasztott külpiacon.

Egymillió euró felettiek ezek a tőkebevonások, és törekszünk arra, hogy minden magyar és (a berlini iroda esetében) német befektető együtt legyen jelen a cégben. A program is kizárólag olyan vállalkozásokat támogat, amelyek tulajdonosi körében már jelen van egy magyar, lehetőleg állami tőkebefektető, szavatolva ezzel, hogy a nagy hozzáadott értékű tevékenységeket Magyarországon végezzék, vagyis az ötletek otthon hasznosuljanak

– emelte ki Galla Zoltán.

A teljes cikk a hétfői Világgazdaságban olvasható

startup külpiac növekedés
Kapcsolódó cikkek