Cégvilág

Százmilliót hagytak veszni a fesztiválozók

Tavaly több mint 104 millió forint bevétele származott a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt.-nek (Sziget) a kártyán maradó összegekből – olvasható a társaság 2018-as gazdasági beszámolójában. Ezt a tételt a FestiPay nevű rendszer generálta, amely egyebek mellett a Sziget Fesztiválon, a VOLT Fesztiválon és a Balaton Soundon is biztosítja a készpénzmentes, integrált beléptetési-fizetési lehetőséget.

A FestiPay kifejezetten rendezvények fizetési megoldásaira specializálódott, és még 2015-ben alapította a Cardnet és a Sziget (az utóbbinak tavaly év végén 31,5 százalékos tulajdonosi részesedése volt). A fesztiválozók karszalagjukba (korábban kártyába) épített csip segítségével érintéssel tudják kifizetni a számlájukat. Az egyenleget mobilapplikációról, online átutalással vagy a helyszínen készpénzzel és bankkártyával lehet feltölteni. Gyakori eset, hogy az előzetesen jóváírt keretet nem egészében meríti ki a tulajdonosa, s nem is intézkedik a visszaírásáról a helyszínen, ilyenkor a fennmaradó összeg megmarad a FestiPay rendszerében, mivel további visszautalásra nincs lehetőség. A százmilliós tétel még akkor is jelentős, ha az összes tranzakció értéke több milliárd forintra tehető. Az adatokból az is látható, hogy 2017-ben még 261 millió forint folyt be az el nem költött forintokból a Szigethez, amiből arra lehet következtetni, hogy a fesztiválozók tudatosabbá váltak, és a rendszer működése is egyszerűsödött.

A Sziget – amely 2018 januárjában jött létre a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. jogutódjaként – kifejezetten jó évet zárt tavaly: árbevétele a 2017-es 12,53-ról 15,66 milliárd forintra nőtt. Ezen belül jegyárusításból 10,26 milliárd jött össze, ugyanez két éve még 7,69 milliárd forint volt. A tavalyi adózott eredmény 1,42 milliárd forint lett, amelyet teljes egészében osztalékként fizettek ki.

Ezek is érdekelhetik
Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!