Extrém fenntarthatóság
A haszontalan és felesleges, de legalább környezettudatos luxus egyik legjobb példája az a hat darab üvegfúvott és kézzel festett szívószál, amelyet a Dior dobott piacra nemrég. A fenntarthatóság jegyében készült szívószálak ára 150 dollár (43 750 forint), a francia divatóriás toile de jouy néven hozza forgalomba. A toile de jouy egy háromszáz éve elterjedt tapétaminta, általában valamilyen pásztori jelenetet ábrázol aprólékosan kidolgozott módon, Marie Antoinette hozta divatba.
A Dior névadása a doboz mintájára utal, amely a borsos árú szívószálakat tartja.
A Dior egyébként más módon is letette voksát a fenntarthatóság mellett. Anyacége, az LVMH számos ilyen jellegű lépést tett az elmúlt években. Többek között LED-világítással szerelte fel üzleteit, és részt vesz az UNESCO biodiverzitás-programjainak szponzorálásában is.


