Egy 600 ezer abroncs tárolására alkalmas új raktárat épített, egyúttal kapacitásbővítést hajtott végre az idén a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. 9,2 milliárd forintos beruházással. A munkatársak létszámát is növelték, s már csaknem 1200 dolgozója van a tatabányai gyárnak – mondta a Világgazdaságnak Topolcsik Melinda ügyvezető igazgató. Az autóipari változások és előírások, például a szén-dioxid-kibocsátási szabályozások nagyban meghatározzák az abroncsgyártók helyzetét is. A szigorodó emissziós normákhoz nekik is igazodniuk kell, hiszen a gépjárművek üzemanyag-fogyasztásának 15-20 százalékát az abroncsok gördülési ellenállása teszi ki. Emiatt a gyártóknak egyre nagyobb átmérőjű, keskenyebb és egyre kisebb gördülési ellenállássú termékeket kell előállítaniuk.
Nálunk prémiumkategóriás abroncsok készülnek, termékeinket elsősorban nagy sebességre, alacsony zajszintre, kis gördülési ellenállásra paraméterezzük, éppen arra, amerre a piac ma növekszik
– emelte ki Topolcsik Melinda. Hozzátette: elérkezett a négy évszakos abroncsok reneszánsza. Ezek népszerűségének hátterében egyrészt a változó gazdasági körülmények miatti költségérzékenység, másrészt a klimatikus viszonyok változása áll.
Ma az európai autósok 42 százaléka olyan éghajlaton él, ahol használható négy évszakos abroncs. Emiatt a termékek részesedése évről évre dinamikusan nő, és néhány éven belül megszerezheti a teljes abroncspiac 30 százalékát is. A cég ügyvezetője szerint az aktuális társadalmi, gazdasági és technológiai megatrendek felgyorsítják az autóipar átalakulását, úgy tűnik, hogy az összekapcsolt, autonóm, megosztott elektromos járműveké a jövő.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja