Nyolc darab híján négyezer új motorkerékpárt helyeztek forgalomba 2019 első tizenegy hónapjában Magyarországon, 35 százalékkal többet az egy évvel korábbinál – derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) honlapján szereplő adatokból. A novemberi hónap – jórészt szezonális okokból – viszonylag szerény, 164 darabos értékesítést hozott, ám még ez is 4 százalékos növekedés. A 2019 egészére várható, több mint négyezer darabos értékesítés, amellett, hogy sokéves rekord, mindenképpen pozitív meglepetés. Tavaly ugyanis az MGE adatai szerint nem egészen háromezer új motorkerékpárt értékesítettek a hazai kereskedők, ezért a szervezet erre az évre 3300 jármű eladásával számolt. (Az időarányosnál sokkal jobban alakuló értékesítési adatok miatt aztán ezt a célszámot négyezerre emelték, amit valamennyivel biztosan sikerül túlszárnyalni.)
Az éves újmotor-értékesítésben a csúcspont 2006 volt, akkor 9,8 ezer járművet adtak el – javarészt svájcifrank-alapú banki finanszírozás mellett – a márkakereskedők. A pénzügyi válság után viszont egy csapásra a töredékére zsugorodott a hazai újmotor-piac, és egészen a múlt évig nem is nagyon tudott kimászni a gödörből. Az új motorok piacának gyenge teljesítménye ellenére az elmúlt tíz év alatt folyamatosan növekedett a Magyarországon forgalomban lévő járművek száma. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2018-ban már több mint 176 ezer motor futott a hazai utakon, 5,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az üzemben lévő motorok számának emelkedéséhez viszont leginkább a magánimport járult hozzá az utóbbi években, ami a használt mopedek, robogók és a nagyobb gépek piacát egyaránt érintette.
A magyar újmotor-piac idei teljesítménye a jelek szerint jelentősen túlszárnyalja majd az európai átlagot. A motorgyártókat tömörítő európai szövetség, az ACEM adatai szerint 2019 első kilenc hónapjában 1,156 millió új motort helyeztek forgalomba az Európai Unióban, ami 9,8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A mopedeknél és a kisebb robogóknál 14,8 százalékos emelkedést mért az ACEM 243,3 ezres darabszám mellett, míg nagymotorokból 8,5 százalékos bővülés után 913 ezret adtak el. Ezekből egyébként változatlanul Olaszországé a vezető szerep: ott 198 ezer nagymotort adtak el kilenc hónap alatt, 6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.