Átadták a Liszt Ferenc repülőtér új Pier–1 névre keresztelt diszkontutasmólóját. A létesítményt a repülőtér 8,3 milliárd forintos saját forrásból alakította ki, a beruházás révén a korábbi közel négyszeresére, 11 500 négyzetméterre nő az utasokat kiszolgáló terület. A móló nyolc beszállókapuján át közvetlenül lehet kijutni a járatokhoz, hat kapun áthaladva pedig busszal.
„Ezzel a nyolc éve meglévő áldatlan állapotot sikerült magunk mögött hagyni, a karám két-három nap múlva bezár” – mondta az átadáson Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség államtitkára, leszögezve, hogy a kapcsolatuk a repülőtér tulajdonosaival ma sem baráti, de az egy éve megjelent új menedzsmenttel a korábbiaknál sokkal nyitottabb és konstruktívabb lett az együttműködés. A repülőtérrel tavaly márciusban kötött hárompontos megállapodásból a legfontosabb éppen a karám felszámolása volt, ez teljesül most. A kormány és a reptér közötti megállapodás második pontja szerint januárban elkészül a kerületek és a reptér közötti közúti közlekedést gyorsító útfejlesztés részleteinek megvalósíthatósági tanulmánya, ez a beruházás két évig tart. Bár a százmilliárd forintos vasútfejlesztésre megvan az építési engedély, ebbe a kormány csak akkor vág bele, ha lesz rá támogatás a következő uniós költségvetési ciklusban.
A harmadik pont alapján a kormány várja egy masterplan kidolgozását egy új terminál építéséről, arra alapozva, hogy az idén akár 18 millióra ugorhat a repülőtér utasforgalma. Gerhard Schroeder, a Budapest Airport elnöke ismertette, hogy a reptér új strukturális fejlesztési programja 275 milliárdos beruházással számol a következő ötéves ciklusban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.