BUX 39,279.84
-1.08%
BUMIX 3,765.34
-0.39%
CETOP20 1,793.99
0.00%
OTP 8,400
-1.57%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.25%
0.00%
+0.20%
ZWACK 18,500
0.00%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,125
0.00%
0.00%
-3.15%
-2.52%
0.00%
-1.18%
-1.35%
0.00%
0.00%
-0.29%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,920
-1.02%
-2.26%
ALTEO 2,390
-0.83%
0.00%
0.00%
-9.52%
-0.83%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
0.00%
-1.07%
-1.21%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,206
-2.74%
0.00%
-4.02%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Számít a luxuscégek digitális lábnyoma

Összességében jól alakult a globális luxuspiac tavalyi éve, a piac mérete 2025-re egy felmérés szerint a 445 milliárd dollárt is elérheti. A sikeres cégek egyik közös jellemzője, hogy erős online jelenléttel rendelkeznek, így szólítva meg a tehetős fiatal vásárlókat.

Kegyes volt a tavalyi év a luxusmárkák piacához, dol­lár­milliárdok vándoroltak a tehetős vásárlók pénztárcáiból a dizájner termékek gyártóihoz, ráadásul egyre fiatalabb a vevők köre is – ez pedig azt mutatja, hogy a következő években sincs aggódnivalója a szegmensnek. A luxusmárkák piacának mérete 2025-re elérheti a 445 milliárd dollárt – olvasható a Luxe Digital elemzésében.

A portál rangsorolja a tíz legnépszerűbb márkát, az online jelenlétet véve alapul, mivel szerintük manapság semmi sem mutatja meg jobban egy brand értékét, mint az, hogy milyen súllyal szerepel az online világban, mennyi keresést generálnak a termékei, és a manapság népszerű influenszerek mennyire találják vonzónak.

A tízes lista első helyén a Gucci szerepel: a „Gucci” hashtag előfordulása jócskán meghaladta tavaly a konkurens márkákét, jól mutatva, hogy főleg az új generáció befolyásosabb tagjai körében népszerű az olasz divatház.

Fotó: AFP

Ez nem véletlen, hiszen a Gucci számos közösségimédia-kampánnyal fordult a fiatalabb generációhoz, még egy „bizottságot” is felállított, amelynek az a dolga, hogy a lehető legformabontóbb és leghatékonyabb módon szólítsa meg az új vásárlóréteget. A cég saját elemzése egyébként azt mutatja, hogy vásárlóinak több mint a fele a millenniumi generáció tagjai közül kerül ki.

A Luxe Digital listájának második helyén a franciák állnak. A Chanel egyébként „csak” 87. a Forbes száz legértékesebb vállalatot felsorakoztató tavalyi listáján, nyolcmilliárd dolláros (2300 milliárd forint) becsült márkaértékkel.

Érdekfeszítő vizuális megoldásaival és magával ragadó videóival a cég igencsak erősen jelen van az online térben, az Inside Chanel című sorozatuk például egészen 1883-tól, Gabrielle Chanel születésétől mutatja be a világ változását.

A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság pénteki számában

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek