BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tíz százalékkal többet költöttek szállásra a magyarok

Majdnem 10 százalékkal nőtt egy év alatt a magyarok által szállásfoglalásra költött átlagos összeg, 2019-ben 49 400 forint volt a Szallas.hu közlése szerint, amely a kereskedelmi szálláshelyek belföldi bruttó szállásdíjbevételének emelkedését ugyanakkor 8 százalékot meghaladó mértékűre taksálja. A piacvezető szállásfoglaló-oldal több mint 27 százalékkal növelte az általa közvetített forgalmat.

A foglalások 35 százaléka egy éjszakára, 33 százaléka pedig két éjszakára szólt, az átlagos időtartamuk 2,26 éjszaka volt. A legolcsóbb foglalás 2500 forint volt, a legdrágább több tízmilliót kóstált. A népszerű szálláshelyekre, különösen a kiemelt időszakoknak számító hosszú hétvégékre 85-90 nappal előre foglaltak a vendégek. A külföldre utazók többsége a népszerű horvát településeket, valamint a lengyel és az osztrák síparadicsomokat választotta. A legkedveltebb látnivalók belföldön a Nyíregyházi Állatpark, valamint a várak, fürdők voltak.

Az utolsó negyedév kiemelkedően jó eredményeket hozott, a Szallas.hu által közvetített forgalom 29,6 százalékkal nőtt 2018 azonos időszakához képest. „Az eredményben a kiemelt időszakokra vonatkozó áremelések is közrejátszanak, de a vendégszám is nőtt” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu csoport vezérigazgatója, aki a 2020-as évvel kapcsolatban úgy véli, elengedhetetlen, hogy a szálláshelyek továbbra is alkalmazzák a dinamikus árazást, mert így 1-2 százalékpontos vendégszám-növekedés mellett is lehetséges a szállásdíjbevételek 5-7 százalékos növelése. A vezérigazgató bízik benne, hogy a szálláshelyek jövedelmezőségjavulását elősegítő áfacsökkentésből származó többletösszeget a vendéglátók minőségi kiszolgálásra, kapacitásfejlesztésre és a munkaerő megtartására fordítják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.