BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új szolgáltatóval szerződik a BKK

Aláment a VT-Arriva árának a B Euro Car, így, várhatóan augusztustól, húsz darab új járművel kezd el szolgáltatni a főváros közigazgatási területén.

Új szolgáltatót kapott a fővárosi tömegközlekedés, miután a B Euro Car Kft. nyerte el a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) tavaly májusban meghirdetett tenderét. A BKK felhívása közforgalmú autóbuszvonalak üzemeltetésére szólt bruttó költségtérítéssel, szolgáltatási keretszerződés keretében. A pályázati dokumentációban 1,38 millió (120 százalékos opcióval) éves vonali kocsikilométer szerepel – ez járművenként átlagosan 69 ezer vonali kocsikilométer 10 százalékos opcionális volumennel –, amelyet húsz új (másik húsz darab opciósan lehívható) beszerzésű szóló autóbusszal kell teljesítenie a nyertesnek. A konkrét vonalakról nincs információ, a kiírásban csupán az olvasható, hogy az ajánlatkérő döntése értelmében bármely budapesti viszonylat lehetséges a közigazgatás területén belül. A B Euro Carnak a menetrend szerinti járatokhoz magának kell biztosítania a járművek mellett a személyzetet is. A buszok típusát nem hozták nyilvánosságra, ám több szakmai fórumon is valószínűsítik, hogy Isuzu Citiport modellekről van szó. Ha az információ helytálló, akkor újabb márka gazdagítja a jövőben az eddig is már meglehetősen színes budapesti buszos flottát.

A szerződés időtartama az előzetes kiírás szerint 96 hónap, amely további 24 hónappal meghosszabbítható a felek közös megegyezésével. A teljesítés minden bizonnyal az idén augusztustól indul, ekkor jár le ugyanis az a 48 hónapos megállapodás, amelyet erre a feladatra a VT-Arriva Kft.-vel kötött a BKK még 2014-ben. Ez a cég is indult a mostani közbeszerzésen, ám a B Euro Car alacsonyabb kilométerenkénti összeget vállalt (794 forintot, szemben a VT-Arriva 829 forintos ajánlatával), így a döntőbizottság úgy értékelte, hogy a B Euro Car nyújtotta be a legjobb ár-érték arányú ajánlatot. Egyébként a környezetvédelmi besorolás szerint mindkét cég Euro 6-os járművekkel pályázott. A cég alvállalkozót is bevon: az M6 L.O.G. jól ismert szereplője a buszos piacnak. Egy harmadik vállalkozás, a Guzkó Kft. indulását viszont érvénytelennek ítélték, mivel az ajánlattevő különböző hiányosságok miatt nem felelt meg a felhívásban és a közbeszerzési dokumentumokban, valamint a jogszabályokban meghatározott feltételeknek.

Mivel a jogorvoslati lehetőség miatt a szerződéskötés moratóriuma január 20-ig tart, ezt követően várható a megállapodás aláírása a BKK és a B Euro Car között. Ennek összege egyelőre kérdéses, mindenesetre a VT-Arriva előző koncessziójának értéke jó kiindulási alap lehet: a cég közel nettó 3,6 milliárd forintért vállalta a megbízást feleannyi időre, mint amennyire most a B Euro Car mandátumot kapott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.