Új szolgáltatót kapott a fővárosi tömegközlekedés, miután a B Euro Car Kft. nyerte el a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) tavaly májusban meghirdetett tenderét. A BKK felhívása közforgalmú autóbuszvonalak üzemeltetésére szólt bruttó költségtérítéssel, szolgáltatási keretszerződés keretében. A pályázati dokumentációban 1,38 millió (120 százalékos opcióval) éves vonali kocsikilométer szerepel – ez járművenként átlagosan 69 ezer vonali kocsikilométer 10 százalékos opcionális volumennel –, amelyet húsz új (másik húsz darab opciósan lehívható) beszerzésű szóló autóbusszal kell teljesítenie a nyertesnek. A konkrét vonalakról nincs információ, a kiírásban csupán az olvasható, hogy az ajánlatkérő döntése értelmében bármely budapesti viszonylat lehetséges a közigazgatás területén belül. A B Euro Carnak a menetrend szerinti járatokhoz magának kell biztosítania a járművek mellett a személyzetet is. A buszok típusát nem hozták nyilvánosságra, ám több szakmai fórumon is valószínűsítik, hogy Isuzu Citiport modellekről van szó. Ha az információ helytálló, akkor újabb márka gazdagítja a jövőben az eddig is már meglehetősen színes budapesti buszos flottát.
A szerződés időtartama az előzetes kiírás szerint 96 hónap, amely további 24 hónappal meghosszabbítható a felek közös megegyezésével. A teljesítés minden bizonnyal az idén augusztustól indul, ekkor jár le ugyanis az a 48 hónapos megállapodás, amelyet erre a feladatra a VT-Arriva Kft.-vel kötött a BKK még 2014-ben. Ez a cég is indult a mostani közbeszerzésen, ám a B Euro Car alacsonyabb kilométerenkénti összeget vállalt (794 forintot, szemben a VT-Arriva 829 forintos ajánlatával), így a döntőbizottság úgy értékelte, hogy a B Euro Car nyújtotta be a legjobb ár-érték arányú ajánlatot. Egyébként a környezetvédelmi besorolás szerint mindkét cég Euro 6-os járművekkel pályázott. A cég alvállalkozót is bevon: az M6 L.O.G. jól ismert szereplője a buszos piacnak. Egy harmadik vállalkozás, a Guzkó Kft. indulását viszont érvénytelennek ítélték, mivel az ajánlattevő különböző hiányosságok miatt nem felelt meg a felhívásban és a közbeszerzési dokumentumokban, valamint a jogszabályokban meghatározott feltételeknek.
Mivel a jogorvoslati lehetőség miatt a szerződéskötés moratóriuma január 20-ig tart, ezt követően várható a megállapodás aláírása a BKK és a B Euro Car között. Ennek összege egyelőre kérdéses, mindenesetre a VT-Arriva előző koncessziójának értéke jó kiindulási alap lehet: a cég közel nettó 3,6 milliárd forintért vállalta a megbízást feleannyi időre, mint amennyire most a B Euro Car mandátumot kapott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.