Cégvilág

Rátörték az ajtót a Netflixre

A Mandalorianból még két szériát rendeltek.

Novemberi indulása óta 28,6 millió előfizetőt szerzett magának a Walt Disney streamszolgáltatása, döntően Észak-Amerikában, miközben a 13 éves, globális piacvezető Netflixnek ugyanitt 67,7 millióan fizetnek a médiatartalmakért. Elemzők húszmilliót meghaladó tábort valószínűsítettek.

A Disney+ népszerűségét annak is köszönheti, hogy a legnagyobb sportcsatornákat összefogó ESPN kínálatával együtt, csomagban is értékesítik, és a „nagyfogyasztók” a szintén a Disney-hez tartozó Hulu streamszolgáltató tartalmait is hozzácsaphatják. A Hulunak önmagában 30,7 millió, míg az ESPN+-nak 7,6 millió előfizetője van.

Bob Iger Disney-vezérigazgató szerint a villámrajtban döntő szerepe volt a Mandalorian című friss Csillagok háborúja-sorozatnak, különösen annak egyik sztárja, Baby Yoda férkőzött a nézők millióinak szívébe.

Nem volt tömeges lemondás azután sem, hogy a sorozat véget ért, ezt Iger a sportcsatornákkal kiegészített és felturbózott kínálattal magyarázta.

Fotó: AFP

Egyúttal megnyugtatta a Mandalorian-híveket, hogy a sorozatból még két szériát rendeltek, így Baby Yoda visszatértére csak októberig kell várniuk. Az új streamszolgáltatást egyébként az előfizetők fele közvetlenül a Disney-nél rendelte meg, amivel tetemes jutalékot is meg tudtak spórolni. Legnagyobb partnerüknél, a Verizonnál nézőik 20 százaléka fizetett be a Disney+-ra.

A Walt Disney friss negyedéves gyorsjelentésében a stream­szolgáltatás mellett a témaparkjai teljesítményét emeli ki, filmjei közül a Jégvarázs 2. kiugró nézettségét és bevételét dicséri.

 

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Walt Disney Netflix streamszolgáltatás
Kapcsolódó cikkek