Cégvilág

A Henkel a hulladékmentességet tűzte ki célul

A vállalat 2025-ig minden csomagolását újrahasznosíthatóvá, vagy újra felhasználhatóvá teszi, A fosszilis műanyagokat 50 százalékkal csökkenti.

A Henkel közzétette a 29. fenntarthatósági jelentését, amely részletezi a vállalat teljesítményét és előrehaladását a fenntarthatóság különböző területein – közölte a vállalat.

Ezzel együtt bemutatta a jövőre vonatkozó stratégiai céljait és új célokat fogalmazott meg olyan kulcsfontosságú területeken, mint a fenntartható csomagolás és a klímavédelem.

A fenntarthatóság szerves részét képezi új stratégiai keretünknek, és ez versenyképességünk egyik mozgatórugója

– mondta Carsten Knobel, a vállalat igazgatóságának elnöke.

A következő öt év meghatározó lesz, globális szinten és vállalati szinten egyaránt. Figyelnünk kell rá, hogy jó úton haladjunk a globális felmelegedés korlátozása, és az Egyesült Nemzetek fenntartható fejlődési céljainak elérése érdekében

– tette hozzá Sylvie Nicol, a Henkel igazgatóság emberi erőforrásokért és a fenntarthatóságért felelős tagja.

Fotó: Henkel Magyarország Kft.

Komoly előrelépés a 2020-as fenntarthatósági célok elérése érdekében

2030-ra a cég azt a célt tűzte ki, hogy üzleti tevékenysége háromszor hatékonyabb lesz a 2010-es bázisév környezeti lábnyomához viszonyítva. Ez fenntarthatósági stratégiájuk sarokköve. 2019 végére a vállalat már 56 százalékkal növelte teljes hatékonyságát (2010-hez viszonyítva).

A 2020-ra kitűzött célok közül már hármat korábban sikeült elérni:

  • a szén-dioxid-kibocsátás 31 százalékkal csökkent
  • és az egy tonnára jutó hulladék 40 százalékkal csökkent.
  • A munkahelyi egészségvédelem és biztonság 42 százalékos javításával a vállalat túlteljesítette a 2020-ra kitűzött célokat.
  • A termék előállításához szükséges tonnánkénti vízfogyasztás 28 százalékkal csökkent 2010-hez viszonyítva. Ez pedig azt jelenti, hogy a kitűzött 30 százalékos cél egyértelműen elérhető.

    Világos célok a klímavédelemmel kapcsolatban

    A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése egyértelmű cél a globális felmelegedés korlátozása érdekében, ezért a cég tovább erősítette hosszú távú céljait, hogy klíma-pozitív vállalattá váljon és haladást érjen el az értéklánc mentén.

    Azzal a jövőképünkkel, hogy 2040-re klíma-pozitív vállalattá válunk, kifejezetten tovább lépünk attól, hogy csupán karbonsemlegesek legyünk, ezzel is kifejezve elköteleződésünket, miszerint a fenntarthatóság területén vezető szerepet kívánunk betölteni.

    – mondta Sylvie Nicol.

    2040-re klíma-pozitív vállalattá válás érdekében a cég azt tervezi, hogy 2025-re 65 százalékkal csökkenti termelésének szénlábnyomát. A vállalat ezt energiahatékonyságának folyamatos javításával és megújuló energiaforrásokból előállított villamos energia felhasználásával kívánja elérni. 2040-re a cél az, hogy a termelés során felhasznált összes fosszilis tüzelőanyagot klíma-semleges alternatívával helyettesítse a vállalat, és a többlet szén-semleges energiát átadja harmadik felek számára.

    Ezen kívül márkáin és technológiáin keresztül a vállalat támogatni kívánja vevőit, fogyasztóit és beszállítóit, hogy (10 év alatt) 2025-ig összesen 100 millió tonna szén-dioxid kibocsátást takarítsanak meg.

    Új csomagolási célok 2025-re

    A körkörös gazdaság előmozdítása érdekében a fenntartható csomagolás terén elért haladására és tevékenységeire építve új, még ambiciózusabb fenntartható csomagolási célokkal tűzött ki 2025-re:

    100 százalékban újrahasznosítható vagy újra felhasználható:

  • A Henkel összes csomagolása újrahasznosítható vagy újra felhasználható lesz.
  • A fosszilis műanyagokat 50 százalékkal csökkenti.
  • Hulladékmentesség
  •  

    klíma-pozitív Henkel fenntarthatóság
    Kapcsolódó cikkek