Az Első Magyar Virtuális Tőkebefektetési Showroom (Emvitis) felületén szakmai előszűrést követően közvetlenül a legnagyobb magyar tőkealapok és inkubátorházak befektetőihez juthatnak el a projektek gazdái. Az alapítók olyan projekteket várnak, amelyek a smart city koncepciót, a fenntartható fejlődést vagy az egészségügyi szektort érintő okosalkalmazásokon dolgoznak, hiszen ezek támogatják a mostani rendkívüli helyzetben a fennmaradást, később pedig a kilábalást. Az Emvitis alapítója, a Singulab Inkubátorház Zrt. már 2017 óta nyújt egészségipari területen startupok számára inkubációs szolgáltatást, a tőkéhez jutás mellett a megfelelő kapcsolatrendszer és a projektek szakmai hátterének kialakításában is segíti őket. A társaság vezetői és szakértői több tízmilliárd forintos tőkekihelyezési tapasztalattal rendelkeznek. A projekt ötletét a koronavírus-járvány miatti gazdasági és kommunikációs vákuum, a fizikai mozgási korlát, valamint a gazdasági válság veszélye és a kilábalásban való társadalmi szerepvállalás hármasa hozta létre. „Szükségessé vált egy olyan virtuális felület, amelyen személyes találkozás nélkül tudják bemutatni magukat a forrást és befektetőt kereső startupok. Másrészt egyértelműen láttuk, hogy a kínálati oldal igényei is megváltoztak: a tőkések, akik a tőzsde zuhanása miatt új helyet keresnek a pénzüknek, szívesen fektetnek be kifejezetten a válságból való kilábalást szolgáló ötletekbe – mondta a Világgazdaságnak Molnár Ferenc, a Singulab Zrt. vezérigazgatója. – A tőkéseknek fontos, hogy minősítésen menjenek át a startupok, és csak néhányat kelljen megnézniük, és szívesen fektetnek portfólióba, mert az nem olyan kockázatos, mint külön egy-egy cég.”
Az eddigi érdeklődés felülmúlta a várakozásokat, a befektetők is fokozottan érdeklődtek, és nem egészen két hét alatt már 68 új projekt és startup indította el a bejelentkezését a felületen. Nem lesz minden jelentkezőből befektetésre ajánlott startup, Molnár Ferenc szerint a szigorú előszűrésen várhatóan a projektek 15-20 százaléka juthat el a showroomba. Eddig tizenegy projekt jutott el az előszobáig, ők már végigjárták az első előszűrési folyamatot, most zajlik a szakértői előértékelésük. Az eddig megvizsgált projektek döntő többsége IT-alapú egészségügyi megoldást kínál, ezen belül is a prevenció van fókuszban. Az innovációk szakmai részét nem egy esetben egyetemi professzorok jegyzik. Az egyik, már a showroomban lévő vállalkozás például személyre szabott vitaminkészítmény-adagolással, online és automatikus készlet-utánrendeléssel segítene az egyének immunerősítésében, egy másik pedig teljesen kiváltja az orvosi rendelő személyes felkeresését.
A showroomba április 27-től lehet belépni, és elindult a virtual showroom pitching megoldás, amelyen keresztül a forrást várók valós élményszerűséggel tudnak prezentálni, egyúttal egyeztethetnek a projektjeik iránt érdeklődő befektetőkkel. Az Emvitis magán a befektetési folyamaton is gyorsítani tud, ennek az ideje szokásosan négy–tizenkét hónap, a virtuális piactéren azonban akár három–kilenc hónappal is rövidebb lehet a folyamat a konzervatív útnál. Persze a klasszikus döntés-előkészítő munkát és a döntések meghozatalát itt sem lehet megspórolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.