BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szezonális áruval nyitottak újra a használtruha-üzletek

Újranyitottak a használtruha-kereskedések, és ugyan nem rohamozták meg az üzleteket a vásárlók, jelentős volt a kereslet – ahogy erre a nyitás iránti korábbi érdeklődésekből számítani lehetett. Nincsenek könnyű helyzetben az üzletek, hiszen a márciusi bezárások idején a tavaszi árukészlettel csukták be az ajtókat, május közepén azonban már főként nyári ruhákat keresnek a vásárlók.

A Háda mind a nyolcvan üzletét kinyitotta, vidéken május 4-én, a fővárosban és Pest megyében pedig hétfőn. „A nyitás előtt lecseréltük a kínálatot, a tavaszi készletet ősszel tudjuk ismét kitenni. Az ellátási láncban azért sincsenek problémák az esetünkben, mert egész évben teljes szezont vásárolunk, télen is kerülnek nyári ruhák a raktárba, így most friss árukészlettel nyitottunk” – mondta a Világgazdaságnak Lakatos Krisztián, a Háda ügyvezetője. Hozzátette, a korábbi évek azonos időszakához képest gyengébb forgalomra számítanak, a nyitás eredményei azonban majd csak a nyár közepén számszerűsíthetők. Várakozásai szerint még átmeneti időszak lesz a nyári, szeptemberben azonban már visszatérhet a cég a korábbi működéséhez, ismét beindulhatnak az országos marketingkampányok. Az ügyvezető szerint a nyitás utáni első napok tapasztalatai azt mutatják, hogy a vásárlók céltudatosabbak, mint korábban, kevesebben térnek be pusztán nézelődni.

A Cream mind a hat budapesti használtruha-üzlete új árukészlettel, szezonális, tavaszi és jellemzően már nyári kínálattal nyitott újra. Baán Krisztina, a cég marketingvezetője a Világgazdaságnak elmondta, sok vásárló jelezte a közösségi oldalakon, hogy várja a nyitást, és bár a borongós idő nem kedvezett az első napoknak, azért nem tartotta otthon a törzsvásárlókat. A járványhelyzet szerinte is többeket fordít a tudatosabb fogyasztói magatartás felé, ami hosszú távon kedvezhet a használtruha-üzleteknek. Baán Krisztina kiemelte, keresik a lehetőségeket, hogy további lépéseket tehessenek a tudatos vásárlók kiszolgálására, és arra is, hogyan lehetne összefogni az ágazat hazai szereplőivel. A piaci tapasztalatok alapján általánosságban elmondható, hogy még mindig sok ember fejében él a 15 órás nyitvatartási időkorlát, így a vásárlásaikat általában eddig az időpontig bonyolítják le.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.