Számottevően bővült a kereskedelmi faktoringgal foglalkozó cégek ügyfélköre a járvány alatt, miközben az eddig aktív szektorok mellett új ágazatok kezdtek érdeklődni a szolgáltatás iránt – közölte a BÁV Faktor. A szolgáltató tapasztalatai szerint az építőiparban maradt a leglátványosabb az intenzitás: a járvány előtt a potenciális ügyfelek 16 százaléka, az elmúlt hónapokban csaknem a fele érkezett ebből az ágazatból. Mellettük a feldolgozóipar és a is fellendült: főleg a higiéniai termékekkel és az élelmiszeriparral foglalkozók, valamint az őket kiszolgáló logisztikai cégek akartak faktorálni.
A beérkező megkeresések szerint a legnagyobb visszaesést az adminisztratív és a szolgáltatásokat támogató vállalkozások részéről tapasztalták – a járvány előtt a megkeresések 18 százaléka érkezett ebből a szegmensből, az elmúlt hetekben ez az arány 2 százalékra csökkent. Visszaesést tapasztaltak a nem élelmiszer-kereskedelemmel és a gépjárműjavítással foglalkozó ágazatokban is.
A válság első napjaiban 40 százalékkal nőtt a megkeresések száma. Akkor azt feltételeztük, hogy a likviditás megőrzése miatt szimpatizálnak egyre többen a számlák előfinanszírozásával. Ez persze továbbra is fontos szempont a vállalkozásoknak, de a legtöbben mégsem kifejezetten csak ezért léptek velünk kapcsolatba. A szolgáltatással járó vevőminősítés, kockázatelemzés is ugyanennyire fontos szempont volt a legtöbb új ügyfélnek. Az üzleti bizalom megtartásához tényeken alapuló döntésre van szükség, amely a faktoringszolgáltatás szerves részét képezi
– monda el Rátkai Tamás, a BÁV Faktor alapító-vezérigazgatója.
A kereskedelmifaktoring-piac az elmúlt években folyamatosan nőtt Magyarországon, 2019-ben az előző évhez képest 28 százalékos növekedést mért a Magyar Faktoring Szövetség. Az éves faktorált forgalom 22 százaléka mikro- és kisvállalkozásokhoz, 48 százaléka közép-, 31 százaléka pedig nagyvállalatokhoz köthető.
A cikket a Világgazdaság hétfői számában is elolvashatja!